Hjemmelaget pizza i går

Sitter lettere henslengt i godstolen å ser på OL, og skiskytingen for jenter…. Har en skikkelig sløv dag i dag etter at jeg ikke klarte å komme meg i seng før langt på natt. Blir ofte sånn på lørdagene, og spesielt når jeg kommer sent hjem. Da blir det gjerne at jeg setter meg ned å ser litt tv innen jeg skal legge meg, og i går endte jeg opp med å se på The Thomas Crown affair med Pierce Brosnan og Renee Russo. Fikk ikke med meg slutten, for den sovnet jeg fra… Så den på Netflix så jeg kan jo se den igjen når jeg vil!

Jeg var hos Anne i går, og vi hadde bestemt at det skulle bli hjemmelaget pizza denne gangen. Det er en stund siden siste jeg hadde det, for jeg det blir som oftes en ferdigpizza fra frysedisken. Med litt ekstra krydder og ost så blir ikke de så aller verst de heller, men ikke helt som en man lager fra bunnen!

Unge Felix Paulsen syntes det luktet utrolig godt av pizzaen, og hoppet raskt opp på bordet for å se om han kunne snike til seg en aldri så liten smaksprøve. Han satt en stund å så med lengselsfult blitt på biten jeg hadde på talerkenen min. Da han sneik seg fram med vibrererende nesebor, ble han kjærlig geleidet ned fra bordet. Det beste for ham var å holde seg til sin egen mat :o))

Anne hadde kjøpt inn litt godiser som vi koste oss med når pizzaen hadde sunket litt lenger ned i magesekken…. Jeg burde definitivt ikke ha spist så mye av det, men dessverre så virker det som om armene mine er koblet til sin egen lille hjerne som styrer dem bort til godteskålen igjen og igjen :o))

Lastet ned en ny app til telefonen, forstørrelsesglass, siden jeg har litt problemer med å se hva som står med liten skrift på matvarene når jeg skal handle. Det gikk ann å ta macrobilder med app’n, og det måtte jeg jo teste ut :o)) Modeller ble et par chillinøtter!! Hadde jeg klart å holde hånden rolig så ville bildet blitt klokkeklart, men det klarte jeg altså ikke!!

Der var det også klart at vi ikke får noen medalje i skiskytingen, synd men sånn er det bare….

På tide å få i seg litt føde snart tenker jeg… Har en kyllingfile som jeg har tenkt til å varme opp med litt ris og grønnsaker :o))

#katt #pizza #felix #chillinøtter #app #forstørrelsesglass #skiskyting #ol #piercebrosnan #reneerusso

4 kommentarer
    1. Gikk nesten 3 timer i skogen pÃ¥ beina igÃ¥r kveld. Det er den samme runden pÃ¥ ca 6 km som jeg ofte gÃ¥r pÃ¥ ski. Men grunn til kladdeføre gikk jeg med gummistøvler og vanndrestaver. Det var nedbør hele veien. Jeg syns det var herlig og hadde med meg en thermos med kakao i. Møtte 3 stk som var pÃ¥ ski + en hund. En fantastisk flott tur slik jeg liker det – med tung snø pÃ¥ trærne – en vandring blant naturens eget kunstverk.

    2. Helge: Vi hadde ganske bra vær her i Oslo på dagen, men utover ettermiddagen og kvelden gikk det over til regn. Da jeg reiste hjem rundt midnatt regnet det på Lørenskog, men her i Oslo snødde det store snøflak som gjorde at jeg ble klissvåt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg