DAB i bilen

I ganske lang tid har jeg hatt lyst på DAB radio i bilen, men har ikke hatt råd til å bytte ut anlegget jeg har. Så kom jeg over en annonse i et reklameblad fra Lefdal, hvor de solgte en adapter som sørget for at man fikk inn DAB sendingene via FM radion. Reklamen så jeg et par ganger og jeg tenkte mye på dette, og på torsdagen denne uke dro jeg ned på Lefdal nede på Alnasenteret etter jobben for å “kikke” på den.

Det ble jo selvsagt mer enn det, og jeg endte opp med å kjøpe med meg en, til den nette pris av 799,-.

Var veldig spent da jeg koblet den til bilen, stilte inn FM radion på en ledig kanal og søkte i veg, og plutselig strømmet det ut sendinger fra NRK sport :o)) Dette er en enkel og langt mer billigere ordning å få DAB sendingene inn i bilen, enn å bytte ut hele anlegget. Det krever selvsagt at man må lime fast en antenne på frontruten, men den vil ikke syntes så det er ikke noe problem. I tillegg kobles adapteren til strømutaket i bilen for at de digitale signalene skal kobles sammen.

Nå har jeg brukt den i et par dager, og er kjempefornøyd med den :o))

#dab #radio #bil #alna #lefdal

2 kommentarer
    1. Man har mye selskap i en radio, har med stort og smått 5-6 stk av dem. Men skaffer meg trolig snart en til. Masse nyttige programmer men sjelden jeg hører på P4, all reklamen virker stressende. Bra med god lyd.

    2. Helge: Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten radio, som står på fra jeg står opp til jeg legger meg når jeg fri og ellers med det samme jeg kommer hjem. Etter omleggingen av DAB signalene her for noen uker siden mistet jeg en del kanaler på kjøkkenradio, og i forrige uke kjøpte jeg en ny. Trist at den måtte bytte ut, for det var den første DAB-radioen jeg kjøpte med veldig god lyd. Den ble anskaffet i 2008 eller 2009, og hadde det ikke vært for endringene, så ville den ha vært brukbar i mange år fremover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg