Kaffeslabberas

På lørdagen fylte naboen min, fruen altså, 80 år…. Det skulle man ikke tro for hun er så ungdommelig både av utseende og væremåte :o)) Jeg hadde notert bursdagen på påminnelse på fredagen sånn at jeg ikke skulle glemme å kjøpe en blomst til henne, men pga alt tullet med lesebrillene mine ble hele bursdagen glemt bort.

Det var ikke før jeg traff datteren ute i oppgangen på lørdagen at jeg kom på det igjen, men da var det for sent å kjøpe noe.

I lunchen i går stakk jeg ned på Gunnerius og kjøpte en Orkide…. Jeg valgte en med stamme, siden jeg syntes de er litt spesielle og fine. De hadde en hel del planter stående der, og de aller fleste sto i full blomst men jeg ville ha en som ikke det var så mange utsprungede blomster. Da vil den stå mye lenger og holde seg fin en god stund. Jeg vet at hun er flink med orkideer, så hun fixer nok å holde liv i den uten problemer :o)) (bildet ble veldig dårlig ser jeg, huff)

Da jeg var innom å leverte orkideen når jeg kom hjem, var damen ute å gikk tur men hun kom innom litt senere. Da inviterte hun på kaffe og kringle kl 20… Jeg satte meg ned litt å slappet av siden jeg var litt trøtt, og klarte selvsagt å få en litt lenger powernap som gjorde at jeg ble veldig frossen, brrrr. Heldigvis så var det varmt og godt inne hos dem så jeg fikk fort varmen igjen, og det at jeg var trøtt ble også fort glemt når vi begynte å skravle.

Ble inne hos naboen til kl var ca 10:20, og siden jeg var sliten så satte jeg meg rett opp i senga med nettbrettet en stund for å se på “Dead like me” på Netlix. Det ble bare en episode, for jeg klarte å sovne opptil flere ganger. Da jeg skle ned under dyna og slo av lyset kom begge pusene mine med en gang, som de pleier å gjøre, og sammen lå vi i en stor haug oppi senga og sov :o))

I dag har jeg ikke gjort noen ting etter at jeg kom hjem, bare sittet å sløvet foran tv-skjermen… Dessverre har ikke kroppen min vært venner med meg i dag, noe som gjør at jeg ikke har noen energi igjen etter at jeg har kommet hjem. Av den grunn kommer jeg nok til å krabbe opp i senga tidlig i kveld også!!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, blogges!!

#orkide #gunnerius #kaffe #kringle #deadlikeme #nettbrett

4 kommentarer
    1. Slikt er koslig – liker at eldre mennesker tar seg ut og gjør ting som man kanskje ikke forbinder med eldre folk. Var i byens basseng i går og i banen ved siden av meg svømte en dame på sikkert over 80 år i sitt eget tempo. Hun prata med en kompis og var sikkert en halv time uti vannet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg