Husmorforkle er tatt på

I morgen er det fastelaven, og da må det bakes boller… Jeg hadde noen få igjen fra tidligere bakedag som jeg kunne ha brukt, men det er ikke helt det samme… Må være nybakte :o))

Jeg som regel brukt en og samme oppskrift hver gang jeg baker boller, som innholder både egg og fløte. Denne gangen derimot har jeg valgt en oppskrift jeg fant på nettet hvor ingen av de ingridiensene var med.

Akkurat nå står deigen til heving på benken, og er på god veg ut av bollen så jeg må se å dytte litt på den og la den stå å heve litt til.

Blir spennende å se hvordan de blir, og hvordan de smaker…. Jeg gleder meg til første smaksprøven :o))

2 kommentarer
    1. Fastelaven imorgen,sÃ¥ det er nok mang et husmorlag som selger fastelavenspynt pÃ¥ kjøpesentra i dag vil jeg tro. Har alt vært pÃ¥ bytur idag men glemte helt at det er fastelaven i morgen. Var jeg pÃ¥ kafe ogsÃ¥ men glemte fastelavensbollene. Var faktisk pÃ¥ kino før idag og sÃ¥ “Blind” – en god norsk film som jeg anbefaler. Ha en fin lørdag.

    2. Helge: Her i huset er det tradisjon med boller med krem pÃ¥ fastelaven, sÃ¥ da er det bare Ã¥ brette opp ermene Ã¥ sette i gang :o)) Jeg har hørt om filmen Blind, og at den skal være verd Ã¥ fÃ¥ med seg… Er ikke sÃ¥ glad i overfylte kinolokaler, men kanskje jeg skal ta meg en tur :o))

      Ha en fortsatt fin lørdag du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg