Bolle i ovnen

Det er nettopp det jeg har hatt i dag, ikke bare en men hele 43 stykker :o))

Som jeg nevnte tidligere i dag er det første gangen jeg baker boller uten egg og fløte, og jeg var veldig spent på hvordan de ville bli… Både konsistensen og smaken var helt perfekt, og mye lettere enn hva jeg er vant med. De jeg pleier å lage er mye mer mektig, og rene måltidet.

Det var en stund siden jeg kjøpte egg, og da jeg skulle hente ut et for å pensle bollene før de skulle inn i ovnen så var ikke alt som de skulle med dem. Alle sammen hadde svarte runde merker på skallet, så hadde bare en vei å gå…. rett ned i søppelkassen. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å rusle over til naboen å spørre om hun kunne verpe meg et egg, og det kunne hun heldigvis.

Når jeg våknet til morran så det nesten ut til at det skulle bli sol ute, men innen jeg hadde fått ordnet med kattedoen og mat til oss alle sammen var det blitt grått å trist. Utpå formiddagen begynte det å snø, og det la seg på gresset. Om det blir liggende der serlig lenge tviler jeg på, for det er varmegrader ute :o))

Ryggen min var ikke spesielt god da jeg sto opp i dag, og jeg grudde meg litt til å bake boller… Det var ikke noe behagelig, men jeg klarte meg ganske bra ved å lene meg på bordet med ene hånden mens jeg knadde og trillet ut bollene. Nå i kveld er det ganske plagsomt å reise seg opp av godstolen når det er nødvendig, men jeg regner med at det verste er over igjen til i morgen. Hvorfor ryggen plutselig har slått seg litt vrang nå vet jeg ikke, for jeg kan ikke huske at jeg har løftet noe tungt eller gjort noe spesielt som skal ha forårsaket det…

Nå skal denne damen nyte resten av lørdagskvelden, blogges :o))

#boller #fastelaven #fastelavensboller #rygg #snø 

4 kommentarer
    1. De der ser gode ut der, hvis formen er der kan det hende at jeg stikker ned til en kafe og skaffer meg en fastelavensbolle. Filmen var meget bra – det er blitt laga mye bra norsk film i de siste åra.Ha en fin aften.

    2. Helge: Du har helt rett i at det har blitt laget mye bra norsk film de siste årene… Jeg husker godt den tiden hvor ikke det var tilfelle!! Bollene ble veldig bra, og jeg tenker de blir enda bedre med krem inni :o)) Ha en fin kveld du ogå :o))

    3. Jeg måtte le når jeg leste overskriften, ‘Bolle i ovnen’ det kalte vi å være gravid 😀 Bollene jeg har bakt ser gode ut, men jeg sparer dem til ettermiddagskaffen, da er hele familien er samlet. Vi bruker eggekrem med knuste mandler, det er svigermors oppskrift 😉 Kos deg på en innesøndag :-)))

    4. Lene S.: Hehe, det var nok litt bevist at jeg brukte den tittelen… Sånn at folk skulle bli nysgjerrig :o)) Jeg har akkurat spist mine nå med kaffe til, og det smakte veldig godt…… men huff så mett jeg ble!! Ha en fortsatt fin søndag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg