En skikkelig innedag

I går kveld begynte nesen min å renne og hode ble veldig tungt, og det var litt sån når jeg våknet ut på formiddagen i dag også… Ikke det at jeg følte meg dårlig eller noe, men bare litt tung og dø i kroppen. Derfor var det veldig deilig å bare sose inne i heimen i dag.

Kattedoen trengte å desinfiseres og vaskes så jeg kastet meg over den innen jeg spiste en sen frokost. Var så greit å få det unnagjort på formiddagen. Jeg måtte nesten flire av pusejentene, for en satt på skapet ved siden av dusjen å fulgte med på hva jeg drev på med. Den andre satt oppi vasken med bakbena, og forbena på ryggen min. Det var jo viktig for dem å overse at jobben ble ordentlig gjort.

Etter at jeg hadde spist satt jeg meg i stua for å ta en kopp kaffe å slappe av litt foran tv-skjermen… Jeg måtte ta en Ibux, og klarte selvsagt å sovne en liten stund. Da jeg satt meg ned regnet det ute, men når jeg våknet igjen var det dette været som holdt på utenfor. Helt i starten var snøfillene kjempestore og fluffy, men etterhvert gikk det over i en fin blanding av regn og snø. Det ligger fortsatt et tynt teppe med snø ute, men det er varmegrader så den forsvinner nok snart igjen… “håper”

Før jeg kjøpte meg ny Asus PC i augsust måned brukte jeg alltid IncrediMail til å lese og sende mail, men den brukte mye plass og sørget noen ganger for at PC’n ble treg og hang. Derfor bestemte jeg meg for at ikke skulle laste ned den til den nye PC’n. Nå har jeg en WIndows PC og bruker Outlook, og har ikke helt den samme oversikten over mailene mine føler. Derfor har jeg brukt noen timer i dag til å gjennomgå alt som lå i innboksen min, og fra august 2013 tl nå hadde det hopet seg opp over 3000 mail. Mesteparten av dem var bare informasjon, som jeg faktisk burde ha slettet for lenge siden. Nå er de i allefall slettet de aller fleste av dem, og jeg har vært inne å stoppet mesteparten av info-mailene så heretter vil det ikke bli like ille……

Nå sitter jeg godt tilbakelent i godstolen å ser på 71 grader Nord Norges Tøffeste Kjendis, og er egentlig veldig mett og fornøyd. Har nemlig akkurat kost meg med kaffe og fastelavensboller, for jeg måtte nemlig ha et par stykker. Jeg kjenner nå at jeg burde ha holdt meg til bare en, men det er for sent å angre nå…

Jeg sitter å håper på at de skal ringe meg fra Synsam i morgen og fortelle at de nye lesebrillene min kan hentes… Nå er jeg så lei av å bruke de gamle som omtrent ikke henger sammen lenger, og henger helt på skjeive neders på nesetippen. Synsfeltet i brillene blir av den grunn helt feil også, og jeg blir veldig sliten i hode og i øynene.

Ha en fortsatt fin søndagskveld, blogges :o))

#nese #hodepine #ibux #kattedo #katter #snøvær #varmegrader #asus #windows #outlook #incredimail #71gradernord #fastelavensboller #synsam #lesebriller 

8 kommentarer
    1. Det var innedag igår, gikk kun 3 km tilsammen ute igår. Har jo hatt halsvonde i det siste så tenkte på det. Ble litt rengjøring her i går og egentlig litt for mye nett men altfor liten lesing i går. Kan gro fast foran pc-en hvis man ikke passer seg så det er viktig med litt luft. Det er mandag så denne uka skal jeg både til fotpleier og tannlege. Ha en fin mandag.

    2. Helge: Du har helt rett, det er så altfor lett å bli sittende for lenge foran PC’n. Noe jeg dessverre gjør litt for ofte. Nå derimot har jeg fått mine nye lesebriller, og kan igjen lese bøker uten forstørrelsesglass så nå skal bunken med lesestoff straks bli mindre 🙂

    3. Siv Svanem: Tusen takk :o)) Føler meg ikke så ille i dag, og har klart meg igjennom en hel arbeidsdag uten alfor store problemer. Ha en fortsatt fin mandag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg