Litt ekkelt

Når jeg kom hjem fra jobb i dag, og skulle kjøre bilen inn i garasjen min sto garasjedøren til en eldre nabo åpen. Med en gang tenkte jeg ikke så mye på det, men så kunne jeg ikke se henne noen steder. Trodde med en gang at hun kunne ha glemt å lukke døren etter å ha vært ute, men for sikkerhet skyld så gikk jeg inn i garasjen å bort til bilen. Der satt damen med hode fremoverbøyd helt stille, og jeg kjente at hjertet mitt gjorde et gigantisk hopp.

Jeg banket på ruten et par ganger, og til min store lettelse løftet hun hode å så litt forvirret på meg. Hun hadde sovnet og hvor lenge hun hadde sittet der fikk jeg ikke noe klarhet i. For snart 14 dager siden fant jeg henne sittende i trappen ute i oppgangen siden hun ikke følte seg helt i form. Derfor trodde jeg det verste når jeg så henne sitte foroverbøyd inne i bilen. Hun fortalte at hun hadde så lav blodprosent, og da blir man jo veldig trøtt og sliten. Heldigvis går hun jevnlig hos legen og blir fulgt opp…

Når vi gikk mot oppgangen tok jeg handleposen hennes sånn at hun skulle slippe den, og opp i etasjen har hun stolheis så hun slapp nå i allefall å gå opp. Jeg sa fra til henne at dersom hun trengte hjelp til noe så måtte hun bare ta å ringe til meg, for det er sånt man gjør for en nabo. Det er sånt jeg håper at andre vil gjøre for meg også, hvis jeg skulle få behov for det :o))

#ekkelt #sove #blodprosent #dårlig #garasjedør #nabo #hjelp

9 kommentarer
    1. TerAnd: Det var ikke noen festlig opplevelse nei… Spesielt siden jeg vet at dem ikke føler seg i form i det hele tatt, huff!! HÃ¥per virkelig at jerntablettene hun tar hjelper sÃ¥nn at formen er tilbake igjen der den skal være!

    2. Merkelig at hun fÃ¥r kjøre bil. Enda bra at hun sovna etter at hun hadde parkert bilen. Man mÃ¥ være frisk pÃ¥ alle mÃ¥ter nÃ¥r man skal kjøre bil – mye som kan skje i trafikken.

    3. Jeg er sikker pÃ¥ at bilkjøringen ikke er et problem. Vi har vel alle kjent pÃ¥ at vi har vært litt trøtt og sliten Ã¥ lukket øynene litt nÃ¥r bilwn er stoppet og parkert. Det har jeg i allefall gjort selv…

    4. Var nok ekkelt når du fant henne sånn, og spesielt siden hun ikke har vært i form.
      Får håpe hun blir bedre etterhvert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg