Knallvær over Oslo

Allerede da jeg sto opp til morran i dag kunne jeg se at det ville bli en fin dag ute, for himmelen var helt klar og det var litt kjølig ute. Faktisk så var det minusgrader, noe det ikke har vært på noen dager nå her i byen. At det knaket litt her og der i kroppen var fort glemt når jeg kom ut, og sola kunne så vidt skimtes i skogbrynet :o))

Det satt noen på alle plassene på kuben våres i dag, og latteren satt ganske løst innimellom igjennom hele dagen :o)) Det har vært nok å henge fingrene i hele dagen, så timene har bare løpt avgårde. Plutselig var klokka blit 16 og på tide å begynne å tenke på å komme seg hjemover igjen.

I lunchen stakk jeg en tur ned på Oslo City for å kjøpe kattesand…. Jeg liker denne typen kattesand, men kjøper gjerne en pose som er større enn denne på bildet. Jeg pleier vanligvis å kjøpe en som er på 7,6 l, som pleier å holde i ca 1,5 uke før jeg må skifte igjen.

Tok meg en ekstra runde omkring på Oslo City mens jeg nå først var der, men det ble bare med titten. Klarte å la være handle noe serlig nevneverdig, noe som ikke akkurat skjer hver gang :o))

Det var fine farger på himmelen i kveld, som skiftet fra lakserød over Manglerudåsen til mer lilla lengre opp. Sola er lengre oppe enn den har vært på lenge, men jeg rekker liksom ikke å nyte så veldig mye av den etter at jeg kommer hjem fra jobben. Vi er jo snart i midten av mars så det blir nok snart en forandring på det.

Etter å ha spist en lett middag slang jeg på en jakke og satt meg ut med en kopp med kaffe å slappet av mens jeg nøt det som var igjen av varmen fra sola. Jeg tok med meg en bok ut, for jeg hadde tenkt å begynne lese litt. Var dessverre altfor sliten og trøtt å før jeg viste ordet av det gled øynene igjen å jeg fikk meg en ufrivillig powernap :o))

I vinduskarmen min holder kaktussene mine på å blomstre på harde livet… Hvilken type de er har jeg ikke peiling på for de blomstrer akkurat når det passer dem, uavhengig av hvilken årstid vi befinner oss i. Ellers så er statusrapporten på Azalean min at det fortsatt stortrives i kjøkkenvinduet, og de nye bladene bare vokser og vokser. Det er helt utrolig at jeg har klart å holde liv i den så lenge :o))

Har akkurat sett reprisen av den norske MGP finalen fra 1994, og hadde helt glemt at det var hærlige Jan Werner Danielsen og Elisabeth Andreassen som vant. Egentlig hadde jeg glemt hvilke artister som var med i det hele tatt. Duett er en flott låt, og helt ærlig så står den seg bra fortsatt :o))

#sol #kattesand #oslocity #varme #kaffe #powernap #blomstre #kaktus #azalea #janwernerdanielsen #bettan #elisabethandreassen #mgp #1994

3 kommentarer
    1. Ja,d et var fint vær igÃ¥r pÃ¥ min bursdag – har hatt flaks med det flere ganger. Det ble en rolig dag for meg, iflere Ã¥r dro jeg gjerne til Egon i Sandvika pÃ¥ Dagen min. Men det er det slutt pÃ¥. Ble litt kake pÃ¥ en kafe samt en skogstur i gÃ¥r kveld. Det ble en fin dag i sola. HÃ¥per det blir like fint vær idag.

    2. Tusen takk, vi er 8 stk i min fam som har i mars. Min tante har idag, mor 24, onkel 25 og søster 29 mars + at det er 3 som har 1 mars. Ha en fin kveld .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg