Balkonglivet er i gang

Sola har stått høyt på himmelen hele dagen i dag også, og det lokket meg ut i lunchpausen for å få noen solstråler i ansiktet. Jeg hadde ikke noe mål for turen, men bena mine førte meg mot Youngstorget hvor jeg sto en en liten stund i sola og bare…. vel sto der!! Så bestemte jeg meg for å stikke oppom Den Lille Arkana for å kikke litt. Endte opp med å kjøpe meg et smykke og to stenhjerter. Det lukter alltid så godt av en eller annen røkelse når jeg åpner døra :o))

Etterpå var jeg en snartur innom Åhlens hvor jeg kjøpte meg en ny stekepanne til pannekaker, og så etter en sånn dings med tre pigger til å stikke i poteter og grønnsaker for å kjenne om de er kokt. Det hadde de ikke, så jeg skrittet bort på Jernia litt lenger opp i gaten. Der fikk jeg tak i det jeg skulle ha + en ny brødform maken til den jeg kjøpte før jul. Har nemlig tenkt å bake brød snart og da var det greit med et par former i allefall.

Da jeg kom hjem satte jeg på middagen, som i dag ble kyllingkjøttboller i tomatsaus m/fullkornris, og mens den sto å putret på ovnen gikk jeg ut å satt meg på balkongen i sola. Det var såpass varmt at jeg kunne sitte i en tynn genser. Det var så behagelig å kjenne sola på kroppen at jeg ble helt dorsk og forsvant inn i drømmeland noen minutter. Jeg gleder meg virkelig til flere sånn dager og ettermiddager utover :o))

Det var noen riktig flotte skyer på himmelen da jeg kom hjem!!

Frk. Ronja Lillepuzdatter av SKånevik på sin faste plass, hvor hun kan følge med på det som skjer utenfor å på søsteren som ofte lager ablegøyer på gulvet.

Frk. Vinja Lillepuzdatter av Skånevik snuste grundig over hele balkonggulvet, som om det hadde vært noen ukjent ben der i det siste!

Da jeg satte ut Erika i balkongkassen i høst kjøpte jeg samtidig en liten en til å ha på bordet inne på balkongen. Når jeg satte meg ut i dag tok jeg en titt på den, og jammenvar det liv i den fortsatt, tiltross for at den ikke har fått noe vann på veldig lenge-

Nå klarer jeg ikke å holde øynene åpne stort lenger, så jeg tenker at jeg skal gå å få meg noen timers søvn…. De siste kveldene har jeg ikke klart å komme meg i seng før klokka har nermet seg 02:00, og det fungerer dårlig i lengden serru.

Til dere som skal sitte oppe noen timer til…, ha en fortsatt fin kveld og til dere andre GOD NATT!!

#sol #youngstorget #denlillearkana #ålhens #jernia #skyer #solstråler #ronja #vinja #katt #balkongkasse #erika 

7 kommentarer
    1. Er virkelig deilig om dagen, – og hÃ¥per det holder en stund! Pusetassene koser seg nÃ¥r de fÃ¥r løpe litt rundt……akkurat som modern!! ;))

    2. Det er sÃ¥ utrolig deilig nÃ¥r man finner en lun plass. Jeg satt i bare en singlet i sola i gÃ¥r. Men det er skarp luft, sÃ¥ man fÃ¥r være veldig forsiktig! Her skinner sola i dag ogsÃ¥ – JIPPI! 🙂

    3. En av grunnene til at jeg glasset inn var akkurat for at jeg skulle kunne sitte ute tudligere, og blir det mye sol kommer det til å bli mye sitting det utovet nå ??

    4. Det var et flott navn på en katt. Deilig ute nå og nok av støv man ser. Skal hente sykkelen min fra service nå, kom på 2000 kr, måtte bytte bakhjul, derfor såpass pris. Skal støvesuge balkongen min snart, pusser vinduer og trimme vaskefilla litt.

    5. Hvis det er Vinja du mener, så syntes jeg også at det var fint. Leita lenge før jeg landet på det.

      Huff, måtte du minne meg på at balkongen måtte shines opp, hehe Jeg skal ta meg en runde selv i helgen. Ha en fortsatt fin dag videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg