Feberhete dager

Siden torsdagen har jeg gått rundt med følelsen av at hode har vært full av vatt, fryst og svettet om hverandre…. Mesteparten av tiden har jeg ligget på sofaen godt innpakket mens jeg har veklset mellom å se på tv og sove. Ronja har vært ganske sur på meg, for sofaen er nemlig hennes domene… Der ligger hun på dagene og nettene å dormer seg, og når mor tar den plassen var hun ikke så veldig blid. Noen ganger satt hun på bordet rett foran nesen på meg å glodde eller så satt hun i sofaen ved siden av… Jeg kunne kjenne blikket hennes selv når jeg lukket øynene, og så fort jeg reiste meg opp var hun lynrask til å legge seg godt til rette for at jeg ikke skulle komme tilbake å ta fra henne plassen, hehehe!!

Utpå dagen i går proppet jeg i meg et par Ibux for å få ned feberen, og for å orke å bake et par brød. Jeg kjøpte en sånn “ferdigpose” med mel til solsikkebrød for noen uker siden, som jeg ikke hadde brukt. Siden jeg var tom for brød, og ikke orket å dra i butikken slang jeg alt opp i kjøkkenmaskinen å lot den gjøre jobben for meg. Mens jeg satt å hang ved kjøkkenbordet ble deigen eltet og knadd å det eneste jeg behøvde å gjøre var å ta den et par runder på bordet før jeg delte den i to å la den i former. Mens brødene sto å hevet seg satte jeg alarmen en time fram og slang meg på sofaen for å slappe av litt, og selvsagt sovnet jeg med en gang kroppen lå i vannrett stilling…!!

Jeg har ikke bakt brød på mange år, men kommer nok til å gjøre det igjen… Lettvindt, og det smakte veldig godt.

I går var det knallvær ute, nesten helt blå himmel og masse sol… I blomsterbeddet mitt vokser og gror påskeliljene mine, og fra balkongvinduene kan jeg se at knoppene har så smått begynt å dannes på trærne, Våren nærmer seg med raske skritt, og denne damen er bare så fornøyd ;o))

Vinja var så fornøyd hun også at det fine var kommet, og så fort sola og varmen nådde balkongen føyk hun ut å rett opp i favoirttstolen. Der lå hun hele dagen å dorma seg å syntes livet var helt topp.  Det er sånn hun gjør hele sommeren, og det er en fryd å se hvordan hun koser seg å nyter livet :o))

I dag har jeg følt meg litt bedre, og har forsøkt meg på litt rydding i skapene på soverommet mitt… Jeg orket ikke så veldig mye av gangen innen jeg måtte sette meg ned å hvile, men litt fikk jeg da tatt. Fant den gamle harddiscen min i skapet, men kabelen glimret med sitt fravær…. Etter å ha rotet igjennom et stort nøste av ledninger fant jeg en som passet i discen, og den fungerer som et skudd. Den har vel ikke all verdens lagringsplass, men det er da i allefall plass til bildene mine å det er det viktigste.

Nå kjenner jeg at hodepinene kommer snikende og det er på tide å ta seg en Ibux og krabbe under dyna!

#feber #fryse #svette #ibux #bake #brød #solsikke #kjøkkenmaskin #påskeliljer #sol #vinja #ronja #harddisc #hodepine

4 kommentarer
    1. Det var mye dårlig vær igår, ble en skogstur tidlig kveld i går. Sekken og var så vått da jeg kom hjem at jeg bare slang det inn på badegulvet, satte på varmen og pakket det ut idag. Min mor knakk ankel og venstre håndledd torsdag, var der fredag og vasket litt i 1 etg mens far var i en begravelse. Mor har bursdag i morgen og i dag er det bursdagslag hos dem, vi blir 9 stk. Det hele går greit men er tungvint på flere måter.

    2. Helge: Huff så kjedelig med din mor, ramlet hun? Det er ille nok bare å brekk en ting, men både en ankel og et håndledd da. Håper hun får en fin bursdagsfeiring alikevel :o)) I dag har regnet blåst bort, og jeg kan se litt sol på andre siden av åsen, men i går kveld var det et skikkelig grisevær. Var ute med søppel og ble ganske våt…

    3. Hun skulle gå av en sykkel da det skjedde, kom nylig hjem fra selskapet og hun var i godt humør, skal til røntgen 31/3. Nytt bursdagsfeiring til lørdag da min søster blir 60 år, mor og far blir ikke med da pga det jeg sa. Men slik ble det bare. Håper du er i bedre form idag. Ha en fin kveld.

    4. Helge: Formen er en god del bedre i kveld, men ikke helt på topp. I morgen blir det jobb igjen, så jeg håper jeg får meg en god natt søvn :o)) Skjønner godt at dine foreldre blir hjemme ved neste helg… Selv om man er smertefri etter et brudd, er det slitsomt alikevel!! Ha en fin kveld du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg