Overmodne bananer

For et par uker siden beklaget jeg meg høylydt på jobben over at bananene blir så fort stygge og overmodne.

Jeg hadde nettopp kjøpt en klase bananer som lå kjølig, og som i løpet av et par dager hadde blitt helt overmodne og ekle. Da jeg kjøpte dem hadde dem hadde de vært mer grønne enn gule, og derfor mente jeg det var litt tidlig.

En kollega sa da at hvis jeg delte opp klasen sånn at bananene lå adskilt så ville de holde lenger. Så derfor gjorde jeg nettopp det når jeg kjøpe en klase på mandag, og det fungerte ganske bra. Et par flekker på skallet er det, men inni er de helt fine.

#bananer #overmodne

4 kommentarer
    1. De er best når de er litt overmodne, spiser endel av de selv. Billig og sund mat og kan brukes til mangt. Jeg løp endel i 1990-åra, div gateløp og maraton, og da var alltid bananer noe man regel hadde med seg. Men det var da, bananer er kjekt å ha på lur.
      NÃ¥ er leggen min helt ok, hjalp med magnesium. Ha en fin dag.

    2. SÃ¥ fint at leggen din er bra igjen, ikke noe kjekt med smerter og vondter der.

      Når det gjelder å spise bananer så liker jeg nok best de som er litt harde og ferske. Jeg tåler ikke sp godt de som er overmodne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg