Det spirer og gror

Det er ikke til å unngå å merke at våren begynner å ta tak i våren ute… Dagene er definitivt blitt lengre og lysere å en del varmere, noe som gjør at man slipper å pakke på seg masse klær. I blomsterbeddene mine har det også begynt å bli liv, og når jeg var ute med søppel nå i ettermiddag satt svarttrosten oppe i en av bjørketrærne og sang så vakkert. Når jeg hører den synger så kan jeg ikke bli annet enn i godt humør :o))

Azalean min vokser fortsatt og er helt dekket av nye blader blader på toppen. Nede ved jorden har det også begynt å komme nye blader, så jeg er i ekstase over at fortsatt klarer å holde liv i den. I tillegg at den trives så godt :o))

I det jeg bestemt meg for å kaste begge krotonplantene mine kom de med blomster… De blir nok kastet når vi nermere oss påske, men så lenge blomstene står der så fine skal de få lov til å stå i vindu å trone. Selve plantene er ikke noe fine lenger, og det er på tide å skifte dem ut nå. Tenker at det blir et besøk hos Plantasjen om ikke så lenge :o))

#vår #svarttrost #azalea #kroton #plantasjen 

8 kommentarer
    1. Fine bilder, og skikkelig gøy nÃ¥r det er noe som trives og gror, for ikke sÃ¥ snakke om nÃ¥r det blomstrer flere ganger. Jeg er ikke sÃ¥ flink med blomstrende vekster, men har noen jeg fikk i fjor som faktisk er mye finere nÃ¥ enn for et Ã¥r siden. Vet ikke hva de heter, egentlig litt kjipe, gammelkjærringblomster, men jeg er dritstolt over at jeg ikke har tatt livet av dem – enda! ;o)

    2. Marit: Tusen takk :o)) Jeg er veldig stolt over Ã¥ ha klart Ã¥ holde liv i Azalean, for det er første gangen. Pleier bare Ã¥ ha grønne planter jeg, for det er de eneste som greier seg….

    3. Det er mye liv som vokser nå og frem kommer utrolige fine farger. Men kanskje litt tidlig enda med og plante noe ute men det går fort nå. I dag skal har jeg kun noen småting på tapetet før ettermiddag skal jeg i 60 års lag til min søster. God helg.

    4. Helge: Du har helt rett, det er for tidlig Ã¥ plante enda… Jeg misstenker at vi kan fÃ¥ noen dager fortsatt med kuldegrader og kanskje litt snø ogsÃ¥ innen vÃ¥ren slipper til for fult. Min far har bursdag i midten av april, og jeg hÃ¥per at vÃ¥ren har kommet sÃ¥pass langt da at jeg kan sette ned noen stemorsplanter pÃ¥ graven hans :o))

      Håper det blir en koselig 60 års feiring, God Helg :o))

    5. Kroton har jeg ikke hørt om engang, da kan du tenke deg meg og inneplanter, he he. I bedene blomstrer løkvekstene i fleng nå, men tulipanene har grønne knopper enda. Fint å plante så den ene sorten overtar for den andre, da er det blomster her fra nå og til 17.mai og etter det kommer de trofaste staudene 🙂 God helg i sola, dette blir en flott utedag 😀

    6. Lene S.: Kroton er nok en plante som oftes blir brukt som kontorplante, men jeg syntes de var fine nÃ¥r jeg kjøpte dem… Ikke nÃ¥ lenger. I fjor høst spadde jeg opp nesten alle rosene min, og nÃ¥r det blir pÃ¥ tide Ã¥ ta vÃ¥rstellet gÃ¥r noen andre planter. Det var pÃ¥ tide Ã¥ tenke nytt, og sette ned noen busker som ikke blir sÃ¥ store. I mellom dem har jeg tenkt til Ã¥ plante noen sommerplanter. Gleder meg til Ã¥ begynne Ã¥ planlegge… Ha en fin lørdag du ogsÃ¥ :o))

    7. Ingen løker i sikte her for det er en hvir verden der ute. Kroton har jeg hatt med de overlevde ikke lenge i mitt hus. Gleder meg til Ã¥ begynne i hagen om noen uker, hvis alt gÃ¥r etter planen skal jeg ha blomster ute til 17 mai for da kommer sommeren…

    8. hobbyting: Mine to kroton har hengt med hode lenge, men sÃ¥ satte jeg dem pÃ¥ gulvet i helgen Ã¥ nÃ¥ har de begynt Ã¥ bruse i bladene… De likte seg tydeligvis ikke i vinduet… Jeg hÃ¥per virkelig at vi fÃ¥r beholde vÃ¥ren nÃ¥, og at sommeren kommer tidlig i Ã¥r.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg