Four Seasons Asian Dining

I kveld har jeg vært på på Four Seasons Asian Dining sammen med kollegene på jobben… Anledningen var avslutning av prosjektet vi har har jobbet iherdig med siden i høst. Dessverre så var det fire stykker som ikke kunne være med ettersom formen ikke var helt på topp, synd, men ingenting å gjøre med.

Restauranten ligger i Rosenkrantz gate, og vi ruslet bort dit i samlet flokk.. Det var en deilig ettermiddag så det var bare behagelig å få rørt litt på seg!


(bildet lånt fra restaurantens hjemmeside)

Vi hadde en veldig hyggelig kelner som var hjelpsom og som fikk oss til å føle oss velkommen. I tillegg hadde de nydelig mat.

Til forrett valgte jeg Bo Tai Chanh, som er salat med lettgrillet indrefilé i limedressen, og det smakte utrolig godt.. Tiltross for at kjøttet var litt mer rått enn jeg vanligvis pleier å foretrekke det.

Til hovedrett valgte jeg og to andre Four Seasons Crispy Duck, noe jeg har spist før et par ganger og som jeg liker veldig godt. De som ønsket det kunne gjerne ta vin til maten, men jeg kjørte bil så jeg lot det være. Helt ærlig så tror jeg ikke at jeg hadde tatt noe alkohol selv om bilen hadde stått hjemme.

Til dessert ble det Chocolat Fondant med eksotiske frukter og sorbet + en god kopp kaffe. Jeg var litt uheldig, for når alle de andre som hadde bestilt dessert fikk sin så glimret min med sitt fravær. Når de andre omtrent var ferdig med sin dessert, ja da kom min på bordet. Det gjorde ikke så veldig mye, for vi skravla og koste oss så tiden til den sto foran meg gikk fort :o))

Nå var det egentlig ikke bare en avslutning på prosjektet, men også for å ta farvel med Ann-Christin som hadde sin siste arbeidsdag i dag for at hun har valgt å ta ut AFP. Det blir veldig rart at hun ikke skal være der lenger… Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det før i dag når vi har markert at hun slutter. Hun er en flott dame med mye humor og noen fine kommentarer. Tenkte endel på det etter at vi brøyt opp og da jeg gikk tilbake til bilen….

Tidligere i dag hadde vi også en liten markering i anledning at Ann-Christin slutter, og da hadde sjefen vært ute å kjøpt en kake… Det var en sjokolade med masse krem både inni og utenpå, men den var ikke så søt å den virket ikke så mektig. Jeg tok ikke så stort stykke med tanke på at det ikke var så veldig lenge til vi skulle spise middag.

For å ha et lite minne fra stunden filmet jeg litt med mobilen, og etterpå sendte videofilmen til Ann-Christin på mail så hun også hadde den.

Det har vært en lang dag å jeg begynner å bli ganske sliten, så det blir neppe lenge til jeg kryper under dyna!!

#fourseasanasiandining #rosenkrantzgate #bothaichanh #crispyduck #chocolatfondant #afp

4 kommentarer
    1. En hyggelig kveld, – trist at AC slutter, men det har hun jo sagt siden jeg jobbet med dere – at nÃ¥r hun kun gÃ¥ av med AFP sÃ¥ var det slutt – du skulle hun nyte livet…heheehe. Om du tekster med henne sÃ¥ hils sÃ¥ masse fra meg – har ikke selv mobilnr hennes!!
      ;))

    2. TerAnd: Du kan tekste med henne selv, jeg sender deg mobilnr. hennes pÃ¥ SMS. Hmmm, det blir veldig rart at hun ikke skal tilbake igjen, men det er jo hennes beslutning….

    3. Den kaka der så god ut. Ja, det er rart at noen slutter men er sikker på at dere har god kontakt med henne for det. Så fin ut den restauranten der, lun stemning vil jeg tro og god mat. Det er slike kvelder man lever lenge på.

    4. Maten var veldig god, og jeg kan varmt anbefale stedet. Vi hadde virkelig en hyggelig kveld ;o)) Når det gjelder kaken, då tror jeg at det var den beste kjøpekaken jeg har smakt på lenge.2

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg