Typisk

Nå er det sånn her i heimen om morningen at alt jeg foretar meg innen jeg skal gå på jobb, er timet og tilrettelagt.. Jeg vet hvor lang tid jeg bruker på å stå opp, finne det jeg skal ha på meg, dusje, ordne morgenstellet til kattene og kle på meg fjeset. Det er ikke lagt inn i timeplanen at noe uforutsett kan inntreffe, og når det gjør det så skjærer hele timeplanen seg totalt… I går var det en sånn dag….

Trøtt som jeg var mens jeg sto i dusjen, merket jeg det ikke med en gang heller… Så ble jeg var at det en annen lyd da vannet traff gulvet, og kikket ned!! Der sto vannet til langt oppover føttene mine, og utenfor dusjkabinettet var det vann utover store deler av badegulvet. Akkurat det jeg trengte tidlig om morningen med dårlig tid.

Hadde jeg avløpsåpner? Jo da, men det var så lite igjen at det hadde ikke noe virkning, men heldigvis så seeeeeeg det ned innen jeg hadde fått på meg klærne og fjeset, men jeg måtte jo vaske over gulvet før jeg gikk.

På veg hjem kjøpte jeg med meg avløpsåpner, og vel hjemme gikk jeg løs på proppen i sluket… Den satt godt og jeg måtte bruke ca halve flasken, og da sto det en stund å arbeidet innen jeg hørte at det løsnet. Det skummer en del når det pågår, og  den ene katten min Vinja elsker å leke med skum å derfor måtte kattedoen ut fra badet og døra lukkes omhyggelig. Det likte ingen av dem noe serlig, og begge to satt foran badedøra å kikket på den å så på meg med store øyne mens de mjauet høyt og sårt, hehehe!!

Jeg kunne jo selvsagt ha unngått dette hvis jeg hadde tømt litt avløpsåpner ned i sluket med jevne mellomrom…. Var veldig flink en god stund etter at de ble tett sist gang, og jeg må nok være det heretter sånn at jeg slipper dette tullet når det passer som dårligst.

#avløpsåpner #timeplan #sluk #vinja #katt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg