Tomas Ledin konsert på torsdag

Endelig var dagen der, og konserten jeg hadde gledet meg til så lenge. Det er ikke ofte Tomas Ledin har konsert her i Norge, og som stor fan av ham MÅ man bare ha med seg den.

Jeg hadde avtalt med Anne at jeg skulle være hos henne 18:15, sånn at vi hadde litt tid innen vi skulle gå bort på bussholdeplassen på Lørenskog. I forveien hadde vi diskutert om vi skulle bruke bil eller om vi skulle ta bussen bort, og vi ble tilslutt enig om det siste. Vi endte opp med å ta en buss som gikk ca 18:45, og det resulterte i at vi kom litt ekstra tidlig fram. Bussjåføren vi hadde var litt av en hissigpropp, noe vi fikk merke når det oppstod en aldri så liten hendelse mellom bussen og en personbil (ingen ulykke). Da ropte han høyt og skingrende å slo i dasjbordet, åpnet den lille døra ved setet og gikk mot vinduet og gestikulerte mens han ropte høyt. Det var ikke så mange på bussen, men vi som satt der dro på smilebåndet….

Konserten ble holdt på Lillestrøm Kultursenter, hvor jeg ikke har vært før. Siden vi var litt tidlig ute bød anledningen seg til knipse litt bilder…. Til tross for at sola skinte var det ikke noe særlig varmt ute, og vi bestemte oss ganske raskt for å gå inn i varmen. Der fant vi oss et bord utenfor kafeen hvor vi satt oss. Alle bestilte en eller annen form for alkoholholdig drikk, bortsett fra meg da som kjøpte kaffe. Jeg hadde bilen på Lørenskog så da ble det alkoholfritt denne kvelden.

Vi var i Teatersalen som tar va 600 personer, og det er akkurat passe… Våre plasser var på rad 12, som var helt perfekt å sitte. Ikke for nær og ikke forlangt unna til å se ansiktene til de som var på scenen. Dessverre fikk jeg en stol som var skikkelig løs, og den slang til både den ene og den andre siden hele tiden. Når konserten begynte så glemte jeg alt det, for da glemte jeg alt sånt.

For dem som trodde at dette skulle bli en konsert med alle de gode gamle hittene, så ble de nok veldig skuffet. Omtrent all musikken var hentet fra den nye CD’n hans, hvor musikken var roet ned noen hakk å var en fin blanding av viser og folkemusikk + litt heftigere toner innimellom. Mellom hver låt så snakket han endel om barndommen hos sin farmor og farfar i Ådalen, noe jeg syntes var veldig interessant å høre på. Når det nermet seg to timer slo han over i noen av de gode gamle, som fikk oss alle opp på beine å det ble ganske mye liv i salen. Jeg storkoste meg noe vanvittig.

Jeg hadde ikke tatt med meg noe kamera, bare mobilen, men jeg forsøkte å ta noen bilder inne i salen… Resultatet ble dessverre ganske dårlig, noe som var litt overraskende. Vanligvis så pleier mobilen min å ta ganske gode bilder, men den slo seg litt vrang. Ikke ville den fokusere ordentlig, og bildene ble kornete og stygge :o))

Før konserten begynte så jeg på et skilt at han skulle signere diverse materiell man kunne kjøpe, og siden jeg ikke hadde den siste CD’n bestemte jeg meg for å stelle meg i kø etter for å kjøpe den å få den signert. Det var en del av oss som hadde valgt dette, og vi måtte vente litt før han kom siden han skulle skifte først. Det var vel verdt å vente :o)) Han tok seg god tid til alle sammen, og pratet i vei…..

Jeg benyttet sjangsen til å ta noen bilder av ham også, og dette var de beste av dem….

Vi rusla etterhvert bort på bussholdeplassen for å dra hjemover igjen… Det var ikke akkurat folksomt der på den tiden av døgnet, ca 22:45, og vi måtte vente en stund til bussen vår skulle gå siden den før gikk rett foran nesa på oss. Det rusla noen originaler rundt der, så vi hadde da litt å se på, hehehe!!

Når jeg kom hjem var jeg dødssliten, og hoppa rett opp i senga… Jeg la meg ikke til å sove men satt litt å så på tv, men etter en liten stund begynte øyelokkene å glippe så jeg gled ned i liggestilling å slo av lyset. Husker ikke så mye mer så jeg må ha sovnet ganske kjapt!

#lørenskog #buss #lillestrøm #kultursenter #tomasledin #konsert #cd #ådalen 

4 kommentarer
    1. TerAnd: Sove nei…., jeg lÃ¥ vÃ¥kenhele natten og tenkte pÃ¥ “han”, hehehehe…. Vet du, det var ikke noe problem for jeg var sÃ¥ sliten at jeg slokna med en gang jeg kom hjem. Hoppa i senga omtrent med det samme, og var borte før hode traff puta :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg