SÃ¥ f… grÃ¥tt

Jeg vet at jeg ikke burde klage på været, men jeg klarer bare ikke å la være… Regnvær er noe dritt, og jeg hater å bli våt når jeg har klær på!!! Når jeg våknet til morran i dag så det veldig lovende ut, himmelen var lys å det så ut til at sola skulle stikke seg fram. Så når jeg kom ut av dusjen litt etterpå var det plutselig blitt helt grått ute, og innen jeg kom meg ut av døra hadde det begynt å sprutregne :o((

Jeg trodde at jeg hadde en lunchdate i dag, men dessverre så ble den stoppe av regnet da vedkommende var redd for å få krøller i håret, hihihihi!! Det var nok ikke grunnen, og den lunchdaten skal vi nok få tatt en annen dag tenker jeg :o))

I stedet tok jeg lunchen foran PC’n med en frisk kyllingsalat m/egg og skinke fra kantinen… 

På veg hjem i dag dro jeg innom Brynsenteret for å handle hos KapAhl… Jeg gikk hard til verks i undertøyskuffene min i helgen, og det var på tide å erstatte noe av det jeg hadde sendt rett ned i søppelbøtta. Det ble 4 nye BH’er og 6 nye truser. Det er jo de plaggene sammen med sokker som aldri blir gamle… Mens jeg nå først var der nede var jeg innom matbutikken å handlet bittelittegranne. Orket ikke å styre med noen middag, så jeg kjøpte meg et par lunchkaker og et Foccaca brød som jeg tok ved siden av.

Selv om det er grått og trist ute, så lyser det gul og friskt i vinduskarmen fra mine to Krysantemum.. De to Krotonplantene jeg hadde der før hang noe voldsomt med hode, og jeg hadde egentlig tenkt å kaste dem. Nå som de har stått på gulvet, vekk fra varmeoven og sterkt lys, har de regelrett blomstret opp. Bladene henger ikke lenger ned langs stammen, men er løftet høyt opp i været. Nå er jeg glad jeg ikke kvittet meg med dem!

Ronja sov ganske tungt da jeg fløy rundt med kamera tidligere i kveld, og jeg tenkte jeg skulle snike meg til å ta et bilde av henne… Særlig, da våket frøkna opp og kikket forvirret på meg en stund innen hun la hode ned å sovnet igjen! Hun og Vinja holdt på som ville mens jeg satt å spiste middag, med å løpe etter hverandre som gale og sånt blir man sliten av!

Vinja derimot sov ikke, hun lå som en dronning på toppen av klatrestativet å fulgte med på alt som skjedde nedenfor henne.. Med en gang jeg satte meg til rett i godstolen spratt hun nedover hyllene og rett opp i fanget mitt. Der la hun seg godt til rette mens hun malte høylydt en laaaang stund!

Jeg kjenner at jeg er helt klar for påskeferie nå, og teller dagene ned en etter en… For første gang på veldig lenge skal jeg ha fri hele påsken, og det skal bli så deilig :o)) Har ikke tenkt til å reise bort, bare ta en tur til Sverige en dag og ellers finne på noe på dagene. Håper bare at det blir masse fint vær sånn at det går ann å være ute. En ting jeg godt kunne tenke meg er å ta en tur i Botanisk Have for å se på vårblomstringen. Jeg hørte at det var i full gang der inne nå.

#regnvær #sol #grått #lunchdate #bryn #kappahl #undertøy #krysantemum #kroton #ronja #vinja #påske #ferie #sverige #botaniskhave #vårblomstring

4 kommentarer
    1. Huff dette regnet som setter en stopper for alt – ikke minst nÃ¥r alt krøller seg! Har fÃ¥tt med flere episoder av tv-serier her i heimen – for ut gadd jeg ikke gÃ¥! ;)))

    2. TerAnd: Hahahahaha :o)) Hadde jeg hatt fri i dag, sÃ¥ tror jeg ikke at jeg ville ha gÃ¥tt ut heller. Jeg har fordypet meg i et par filmer i kveld, først The accidental husband og nÃ¥ nettopp Hope Springs… To vidt forskjellige filmen, men veldig bra var de begge to.

    3. Litt regn må til slik at siste rest av snøen smelter, nå blir det sol snart igjen og da gror det fort. Mere kjipt om det skulle regne hele påska. Ha en fin dag.

    4. Jeg kikket litt på langtidsvarslet, og det så ganske fint ut. En del sol de første dagene i påsken i allefall, så får vi håpe d er t ikke kommer en vind fra et eller annet sted å lager krøll.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg