Første dag i påskeferien

Det var veldig deilig å slippe å sette på noen alarm til i dag, og vite at jeg kunne sove til jeg våknet av megselv.

Nå er det jo ikke fri for alle i landet i dag, og rett før klokken 9 ble jeg vekket av noen merkelig lyder. Før jeg fikk ristet søvnen ordentlig ut av hode, hørtes det nesten ut som om en av kattene brakk seg. Heldigvis var det ikke det, men en person som holdt på å vaske trappeoppgangen. Vedkommende slengte moppen eller hva som ble brukt, hardt fra side til side og lyden var øredøvende.

Jeg kunne selvsagt ha snudd meg rundt å lagt meg til å sove igjen, men jeg følte meg relativt utsovet så jeg sto like godt opp. Vanligvis pleier kattene komme løpende med en gang de hører jeg er våken men ikke i dag. De lå rett ut å dorma seg i stua, og ikke før jeg gikk ut på kjøkkenet begynte de å strekke seg å kom sprettende etter.

Nå har kattene fått sin mat, og doen gjort i stand, og jeg har spist min frokost…. Den første kaffekoppen står rykende varm ved siden av meg, og radioen er innstilt på NRK som den pleier i påsken. Da er det Nitimen og Påskelaburinten som gjelder på formiddagen :o))

Det blir nok ikke noe latmannsliv i dag, for om et par timer skal jeg ned i vaskekjelleren å få unna en stor vask. Etterpå skal jeg gjøre det jeg egentlig skulle i går, nemlig gjøre rent å pynte til påske. Jeg har jo noen harepuser, høner, haner og kyllinger som skal settes fram… Det er ikke like mye som til jul, men derimot akkurat passe til at det merkes at det er påske i heimen :o))

Da jeg tittet ut ved 9 tiden i dag skinte sola og det var relativt vindstille men nå har himmelen blitt dekket av en grått lag med skyer. Innimellom kommer det noen vindkast, som sikkert ikke er så varm. Skal man ut så får man nok kneppe jakken godt igjen tror jeg :o))

Det er utrolig hvordan naturen har forandret seg de siste dagene…. For en uke siden var det så vidt gåsungene og knoppene på buskene var synlig, men nå har de blitt til små blader. Når man ser utover så er det ikke lenger grått og trist, men man ser et grønt skjær overalt.

Jeg må snart begynne å planlegge hva jeg skal gjøre med blomsterbeddet mitt på baksiden av blokken. I fjor gravde jeg opp alle rosebuskene mine og litt annet som ikke var noe fint lenger. Nå må jeg finne på noe nytt å sette ned der, og som er lettstelt å pent og se på. Så langt har jeg ikke peliling på hva jeg skal sette ned, men etter en runde på Plantasjen blant uteplantene når de kommer etter påske finner jeg nok noe tenker jeg :o))

Ha en fortsatt fin mandag, om du er hjemme eller på påskeferie, blogges :o))

#katt #vaske #nitimen #påskelaburint #kaffe #vaskekjeller #klesvask #blomsterbedd #uteplanter #mandag #påskeferie

6 kommentarer
    1. Nå på ettermiddagen er himmelen ganske blå, og sola leker litt gjemsel bak noen lyse skyer. Hadde bare denne sure vinden blåst seg bort, ville det ikke vært så ille. Håper du får en fin påske med masse godt vær ;o))

    2. Ikke helt påskefri her enda. En kveldsvakt igjen. Kjentes nesten ut som om hodet mitt hadde tatt fri allerede i kveld, med på jobb var det iallefall ikke. Morgendagen blir vel enda verre .. har tydeligvis gått i feriemodus helt av seg selv! :o)

    3. I går hjalp jeg far med og male muren rundt huset. Forsetter senere idag, blir trolig en lang sykkeltur i morgen men noe usikkert enda. Ha en fin tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg