Tre damer på harrytur

Man venner seg ganske fort til å sove lenger uten noen alarm gitt, og derfor var det ikke så lett å riste søvnen ut av øynene til morran i dag. For i dag måtte jeg tidlig opp, siden Anne skulle komme komme til meg ca 08:15 for at vi skulle reise til Nordby for litt shopping. Innen vi kom oss av gårde hadde klokka nesten blitt 08:45, men det gjorde ikke så veldig mye.

Vi skulle ikke dra alene denne gangen, men ha med en tidligere kollega av Anne, som bor på Lambertseter, og vi svingte oppom å hentet henne før vi satte kursen for Sverige.

Det var ganske bra med trafikk nedover, noe jeg egentlig forventet siden det er påskeferie og mange har fri. Trafikken fløt ganske bra hele veien sånn at man kunne holde god fart hele tiden. Jeg så ikke på klokka når vi kom dit, så jeg aner ikke hvor lang tid vi brukte nedover, men så veldig lang tid var det nok ikke. Vi satt jo å skravla hele veien, og da glemmer man tid å sted ganske fort.

Vi tok oss en aldri så liten runde rundt i de forskjellige butikkene først, og satte oss ned på Diner’n oppe i 2 etg. for å ta en lunch. Jeg hadde bare tatt meg en liten yoghurt innen vi dro så jeg trengte å få i meg litt mer næring. Jeg begynte å kjenne at kroppen ikke fungerte som den skulle, dessuten så verket både leddene og ryggen min noe vanvittig etter to dager med intens jobbing og rydding. Det var veldig deilig å sette seg ned å slappe av en liten stund.

Etter at vi hadde vilt oss en stund gikk vi videre, og vi var innom alt fra klesbutikker til veskebutikker :o)) Jeg kom ut fra dem alle sammen med bare to små plastposer, som inneholdt litt make up og en ny YSL parfyme, Manifesto, noen lette og friske skjerf samt en glidelåskjede fra Glitter.

Siden det er påske, noe som betyr at man skal ha litt snoop i påskeegget… Derfor ble det jo selvsagt lagt inn et besøk hos Godtbiten som ligger vegg i vegg med Maximat. Der kom vi alle tre ut med en voksen mengde med snoop i forsjellige former. Alt sammen er nå forsvarlig pakket bort i skapet, hvor det skal få lov til å stå urørt noen dager til. Jeg kan bare ikke begynne å smake på det ennå, for da klarer jeg bare ikke å stoppe igjen. Sånn er det bare med den saken!!!

I matbutikken tok jeg IKKE helt av å handlet vilt og hemningsløst, og kom under 1000,- med god margin. De hadde tilbud på 4 x 1,5 L med Pepsi Max til 19,- et eller annet, så jeg kjøpte to pakker. For at vi nordmenn ikke skulle handle for mange pakker på en gang, sto det en lapp som fortalte at man ikke fikk ta mer enn 3 per person! Ellers så ble det kattesand, ost, kjøttpålegg, en skinkestek og noen rør med diverse Pringles smaker.

Ann-Karin fortalte at det skulle være en to dyrebutikker på senteret, men det hadde ikke hverken Anne eller jeg sett tidligere. Da vi gikk mot matbutikken for å handle så oppdaget vi at det var åpnet en vis a vis Ö&B, og da vi gikk tilbake mot bilen igjen var jeg innom å kjøpte tørrfór til kattene. De hadde nemlig det som jeg bruker, og selv om jeg ikke er tom på en stund var det greit å kjøpe med 6 kg.

Jeg vet ikke hvordan det var med de andre to, men jeg var i allefall dødssliten etter å ha trasket hele dagen så det var godt å få satt seg i bilen igjen. Klokka begynte å bli mange, så vi satte nesen mot Marché ved Solliavkjøringen. Der ble det hjemmelaget hamburger med salat og pommes + ekstra ost og bacon, og til dessert ble det årets første softice m/sjokoladestrøssel og kaffe.

Hjemover var det betraktelig mer trafikk, men det gikk alikevel ganske radig hele veien hjem. Ann-Karin ble forsvarlig avlevert på Lambertseter, og ca 5 min etter var vi her hos meg hvor Anne ble hentet av Kine og kjørt hjem. Inne ventet to pusetasser på meg, og nærmest klatret oppover buksebena mine å mjauet og bar seg. Jeg måtte kose masse med dem før jeg fikk lov til å pakke bort varene mine. Posene var veldig spennende å de måtte jo undersøkes både på innsiden og utsiden, for det kunne jo hende at det var noe spennende i dem som de likte!!!

Resten av kvelden har jeg tenkt til å bruke foran tv-skjermen med bena høyt og kroppen godt tilbakelent :o))

#lambertseter #sverige #nordby #shopping #ysl #maifesto #glitter #ö&b #godtebiten #fourfriends #kattefór #marché

5 kommentarer
    1. Jeg handlet mat og godterier for flere tusen:) Jeg har nemlig også vært på Harrytur:) Men jeg er der ikke så ofte, kanskje en gang i året, vi bor jo langt langt unna, så det er så moro å handle andre ting, blant annet kalvekjøttdeig, og and og blekksprutringer og masse raspet ost som var kjempebillig. Deilig å fylle opp fryseren. Vin ble det derimot ikke,for det var så lang kø at det gadd jeg ikke.

    2. Harrytur er jeg sjelden på men skjønner godt at det er mange som drar over når man tenker på de matprisene vi har her i landet. Handla litt til helga men det er jo kun 2 dager så er kiwi åpen igjen så jeg må kanskje innom lørdag etter litt mere melk.

    3. Mariann Sæther Tokle: Vi prøver å reise over til Nordby Shopping ved Strømstad hver måned eller annen hver måned. Da handler vi selvsagt ikke like mye som hvis det er lenge siden vi var der. Denne gangen ble det bare noen småting utenom påskemiddagen :o)) Polet dro vi ikke til siden det går så lite alkohol her, men jeg leste nettopp på nettet at ved polet i Charlottenberg som man kjører til fra Kongsvinger var det laaaang kø tidligere i dag.

    4. Helge: Vi syntes det er greit å reise over med jevne mellomrom, og da kjøpe de tingene man vet at man sparer penger på. Nå er krona ganske lik, så nå sparer man svært lite den veien. Vi kjøpte en lammestek til påskeaften, og den kostet 79,80. Jeg kjøpte også en svinestek som jeg betalte 49.90 for. Det er gode priser.

    5. Ja, det var kø for å komme inn og så mye drikker ikke jeg heller, så vi gikk igjen, men handlet mye annet. Det er så moro å handle en annen plass av og til, der de har masse spennende. Jeg kjøpte quineafrø, det finner jeg ikke i butikkene her

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg