Bare meg og kattene mine

I dag har jeg bestemt meg for å bare være inne og kose meg sammen med kattene mine…. Ute er det et skikkelig guffent vær, med kraftig blåst og regn som ikke akkurat innbyr til å uteliv. Noen vil nok helt sikkert være helt uenig i det, og kler seg i de rette klærne å trosser det stygge været. Ikke noe for meg akkurat.

Pusejentene er ikke preget av været, og har all verdens energi som blir brukt på å løpe rundt i hele heimen. Så kommer de inn til meg på kontoret, hvor jeg sitter nå, og opp på skrivebordet hvor jeg må avverge at de setter fyr på segselv. Jeg har nemlig tent en del t-lys oppe på hyllen, og da skal de jo selvsagt oppå der for å se litt nærmere på flammene. De har de forsøkt før, og svidd av seg værhår og litt av pelsen på halen uten at de har tatt noen lærdom av det.

Om litt skal jeg legge over litt ny musikk på iPad’n min… Jeg 3 nye som jeg har lyst til å legge inn, men siden det er ganske fult må noen vike for at de skal få plass. De jeg har tenkt å legge inn nå er Robbie Williams, Sassybeat og Tomas Ledin. Når jeg først er i gang, kan det nok hende at jeg skifter ut noen flere også….

Anne var her hos meg en tur i går, og da viste jeg henne en løper jeg holdt på å hekle på. Hun likte godt mønsteret og kunne godt tenke seg å prøve på det samme. Derfor har jeg scannet og sendt det til henne på mail nå. Mønsteret er fra en gammel Marks heklebok med mange fine mønster i. 

Jeg har lagt bort det store tunge strikketeppet mitt nå, og bestemt meg for å gjøre ferdig denne løperen. Jeg fant håndarbeidet da jeg ryddet i skapene mine for en stund siden, og løperen var egentlig ment til min mor som døde i 2006. Det sier litt om meg, og alle mine prosjekter hvorav noen nesten ikke blir ferdig. Det er kanskje ikke en farge som passer inn i stua nå, mørk grønn, men man vet jo aldri… Det kan jo godt hende at jeg kommer til å gå for den fargestilen igjen en gang. Har litt lyst til å hekle en ny duk i samme mønster i en mer lys og sommerlig farge, MEN jeg MÅ bli ferdig med denne først.

I flere dager har jeg tenkt at jeg skulle ringe til tanten min i Atrå, og slå av en prat. Det har bare blitt med tanken, men for litt siden ringte hun og nå har vi pratet så stemmen er sår og øret varmt :o)) Hun var også hjemme i påsken, og hadde ingen planer om å reise noe sted.

Når været er så guffent ute er det veldig koselig å være inne med varmeovenen på så det blir lunt og godt. Varm kaffe eller te i koppen, og kanskje litt usunt i en skål ved siden av, hehehe!!

Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag, blogges :o))

#dårligvær #ipad #katt #robbiewilliams #sassybeat #tomasledin #marks #heklebok #løper #mønster #strikketeppe #atrå #tante #påske #skjærtorsdag.

8 kommentarer
    1. hamyst: Tusen takk…, øyenstene mine det :o)) Iflg værmeldingen sÃ¥ blir det bedre igjen i morgen, og da er bare Ã¥ komme seg ut av døra og nyte finværet!! Krysser fingrene :o))

    2. Er koselig å holde seg inne i dette grå og triste regnværet. Håper det blir sol igjen i morgen slik værmeldingen sier tidligere i uka. Kanskje det blir en tur på oss i morgen Langfredag?? Gleder oss til å se deg en av dagene!! :)))

    3. Søte kattetr du har – dÃ¥rlig vær idag mendet skal bli bedre sies det. Bløe en kjapp liten tur i skogen idag. SÃ¥ faktisk en stor frosk(padde heter da da tror jeg) pÃ¥ vei ned igjen, tro nesten pÃ¥ den. Men jeg stoppa etterpÃ¥ og den levde heldigvis. Ikke lett og fÃ¥ øye pÃ¥ men det var en fin opplevelse. Hadde lagt igjen kamera hjemme. Fortsatt God PÃ¥ske.

    4. Helge: Godværet kom tilbake igjen i dag, og jeg har vært ute sammen med gode venner hele dagen. Så artig å se en padde, noe jeg faktisk ikke har sett på mange år. Ha en fortsatt flott påske :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg