En dag med venner

I går når Anne var her på besøk bestemte vi at vi skulle dra en tur til Plantasjen for å kikke litt, og avtalen var at jeg skulle være hos henne ved 11:30 tiden. Vi tenkte kanskje at det kunne være en del folk der i dag, og dermed var det greit å være der når de åpnet. Jeg må ha ha sovet veldig hardt i natt, og til morran for jeg hørte ikke at alarmen gikk å våknet først ved 11 tiden. Da var det bare å hive seg på telefonen å gi henne beskjed om at jeg kom senere.

Sent i går kveld snakket jeg med Terje, som lurte på om vi skulle finne på noe sammen i helgen, men da vi snakket sammen var jeg usikker på om jeg kunne. Mens jeg holdt på gjøre meg klar i dag tenkte jeg at kanskje han og M hadde lyst å være med på Plantasjen å sendte ham en sms. Han ringte tilbake å sa at de gjerne ville være med. 

Etter å ha hentet dem dro vi videre opp til Lørenskog og hentet Anne før vi dro opp til Plantasjen oppe ved Olavsgård. 

Det var ikke så mange mennesker der oppe som jeg hadde trodd, og vi fant fort en parkeringsplass. Jeg kjøpte meg 3 rosa potteskjulere til 50,-, en hvit prestekrage lignende plante, 2 potter med kattegress, 2 gravlys og en store potte med lilla stemorsblomster til graven. Anne fant en nydelig og stor blå orkide som hun kjøpte i tillegg til potter og en rosa asters.

Jeg kikket litt på planter til det lille beddet mitt på baksiden av blokken, og jeg så noen som kunne være aktuelle. Alikevel var det ingen med wow faktor, så jeg får nok lete litt mer utover våren til jeg finner det som passer der. Jeg vil ha noen passelig store og lettstelte busker, gjerne med litt farge på bladene. Ikke nødvendig med blomster, men har de det er det et bonus :o))

Vi snakket om å spise lunch mens vi var ute på tur, og tenkte kanskje at vi kunne stikke bort på Olavsgård. Etter en liten prat ble vi enig om å dra videre til Losby Gods en tur for å kikke litt, og kanskje spise der hvis det var mulig. Det ligger jo ikke så langt unna så man bruker ikke lang tid på å kjøre dit.

Jeg angret på at jeg la vekk igjen kamera på formiddagen, for det var en ordentlig flott dag i dag med knallvær. Ikke for det, mobilkamera tar jo ikke så dårlig bilder det heller.
Vi ruslet rundt å kikke oss omkring å tok noen bilder mens vi gikk.der. Det ble ikke noen lunch eller middag på Losby Gods, for de var ikke åpne. Golfklubben derimot var åpen, men gikk ikke inn der for å sjekke om det gikk ann å spise der. Vi rusla i stedet tilbake til bilen og kjørte videre.

Siden vi var like ved Triaden når vi kom fra Losby dro vi bort på Egon og spiste middagen våres der. Det ble en TexMex burger med Pommes frites og coleslaw salat. M betalte for maten for oss alle sammen, noe som jeg syntes var veldig hyggelig og snilt gjort. Jeg spanderte kaffe/latte etter middagen..

Jeg hadde ganske vondt i ryggen og kneet mitt da jeg sto opp, men det gikk seg til utover dagen. Det ar alikevel veldig deilig å kunne sette seg ned litt i solen, og spise det første måltid ute for sesongen :o)) Vi satt å skravla og koste oss en god stund innen vi dro videre. På veg hjem igjen dro vi innom gravlund sånn at jeg skulle få plantet stemorsplantene og tent lys for pappan min. Etterpå svingte vi hjemom meg for å kikke til pusene som hadde vært hjemme alene hele dagen. Terje og M hadde ikke vært hos meg før så de ble med in en tur.

Når vi kom ned til Carl Berner ble vi invitert inn til M på te/kaffe. Anne og jeg ble ikke så veldig lenge, for jeg begynte å bli sliten å før jeg kunne sette meg godt til rette her hjemme så skulle jeg jo også kjøre Anne hjem igjen. Før vi alle skiltes ble vi enig om å møtes igjen på søndag til en tur i Botanisk Have.

Dette har vært en veldig hyggelig dag sammen med veldig hyggelig og trivelig mennesker :o))

#plantasjen #potteskjuler #gravlys #rosa #kattegress #orkide #lørenskog #olavsgård #losby #losbygods #lunch #egon #texmex #burger #coleslaw #gravlund #stemorsblomster #carlberner #botanskhave

6 kommentarer
    1. Losby Gods er en fin plass, kan minne om en mindre utgave av Langedrag Naturpark i Hallingdal. Egon har jeg spist flere ganger. Mye god der og åpner snart i Asker.

    2. vi har vært på Langedrag et par ganger, og det er flott der oppe med alle de fine dyrene. Jeg er jo så glad for ulven, zå det er rette stedet for meg å besøke ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg