Lammestek på påskeaften

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke liker lam, og gjort et stort nummer av at det skulle jeg aldri spise. Når vi var i Sverige for noen dager siden kjøpte vi alikevel en surret lammestek, som var ferdig krydret. De andre gangene jeg har spist lam, har det vært koteletter å det har ikke vært noen favoritt hos meg.

På formiddagen dro vi ned til Oslo sentrum for å handle inn noen flere gønne te-lys. Det var bare på Nille hos Gunerius de har hatt det, og derfor tenkte vi at det var best å dra ned å sikre seg et par brett før de ble utsolgt. På veg hjem igjen dro vi innom Ultra på Bryn for å kjøpe inn grønnsaker til middagen.

Til lammet valgte vi gulerøtter, purre, løk, hvitløk  og tomater, men vi var nok litt rause å skulle ha brukt bare halve mengden. Grønnsakene og lammesteken ga fra seg mye god kraft som vi senere lagde en veldig deilig saus av. 

Jeg må med hånden på hjertet innrømme at jeg bare elsket lammesteken… Den ble akkurat passe rosa inni, mør og smakte helt fortreffelig :o)) Det blir definitivt ikke siste gangen det blir lammestek i dette huset!!

Det er jo fælt at man lager så god mat, og så når den er ferdig orker man ikke å spise så mye…

Mens lammet sto og godgjorde seg i ovnen, satt vi oss ut på balkongen i solen å slappet av. Da begynte den nye naboen å sage med en elektrisk sag til stor irritasjon. Nå er ikke jeg kristen, og feirer heller ikke påsken i henhold til kristne tradisjoner. Alikevel så respekterer jeg den, og mener at det ikke passer seg å holde på med arbeide på Påskeaften. Heldigvis ble det ikke holdt på så veldig lenge denne gangen, men alikevel……!!

#lam #lammestek #nille #telys #gunerius #oslo #grønsaker #gulerøtter #purre #løk #hvitløk #tomater #påskeaften

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg