Botanisk Have med venner

For et fantastisk flott påskevær vi har hatt i dag… Varmt som om det skulle ha vært en sommerdag, og en himmel med bare lyse skyer som så ut som bomullsdotter.

På Langfredag avtalte jeg med Anne, Terje og M at vi skulle møtes i Botanisk Have i dag, siden det var meldt så godt vær. Vi ble enig om å møtes ved 12 tiden i parken, noe som passet meg veldig godt. Da kunne jeg sove til jeg våknet av megselv uten å ha en alarm som uuulte grytidlig på morningen. Jeg våknet av megselv ved 07:30 tiden, men syntes det var litt vel tidlig å stå opp så jeg la meg til å sove igjen, og våknet ved 9 tiden.

Anne kom ved 11:30 tiden, men som alltid måtte jeg somle litt så vi kom oss ikke avgårde før en halvtime senere. Terje ringte å lurte på hvor vi var i det vi var på veg nedover, for de hadde allerede kommet. Det tok ikke lang tid å kjøre ned, så vi var vel der bare 15 minutter senere.

Terje og M satt og slappet av på noen krakker ikke langt fra inngangen…. Jeg hadde tatt med meg hjemmebakte boller og mini gulerotkaker samt kaffe på termos til megselv. Ut i fra hva som ble sagt så trodde jeg at de også hadde tatt med seg det, men det hadde de ikke. Mens Anne og jeg satt å koste oss i sola gikk de opp å kjøpte seg lunch og kaffe på kafeen.

Det var så varmt og godt i sola at jeg kastet jakken jeg hadde på meg, og endte opp med å bare ha på meg det samme som jeg pleier på en litt kjølig sommerdag. 

Vi ble sittende en god stund på krakken å prate og bare nyte dagen. Det var mange andre som hadde samme ideen som oss, så det var ganske bra trafikk rundt i hele haven hele tiden vi var der.

Jeg tok med meg det røde Nikon kamera mitt for å ta bilder… Kamera har ligget ubrukt ganske lenge, og jeg hadde helt glemt hvordan innstillingene var å træla fælt før Anne kom for å få fram menyen jeg jeg skulle ha. Det gikk ikke så bra, og jeg overleverte kamera til Anne når hun kom for at hun skulle prøve seg. Hun gjorde det, men hun husket selvfølgelig ikke etterpå hva hun hadde trykket på. Det spilte egentlig ingen rolle, så lenge kamera fungerte som jeg ville det skulle.

Når jeg kom hjem og fikk overført alle bildene til PC’n var et 183 bilder, men noen hadde blitt utydelige så de ble slettet med eng gang. Det har lett for å bli sånn, for jeg er skjelven på hånden, og selv med stabilisatoren på så blir ikke alle bildene bra.. Jeg skal ikke klage for flesteparten av dem er egentlig veldig fine :o)) Kamera sto på mesteparten av tiden vi var i haven, og dermed gikk batteriet tomt like før besøket var over.

Bilde er tatt mens vi kjørte hjemover, og det er Tøyen man ser i bakgrunnen.

I hele dag har øynene mine rent og svidd litt, og etter at jeg kom hjem begynte nesen min. Om det er allergi eller en lett forkjølelse vet jeg ikke, men jeg føler meg helt fin. Vi får se om det er noen forandring innen i morgen.

Nå skal jeg i allefall lene meg godt tilbake i godstolen å se på tv en stund til det er på tide å krabbe under dyna.

#botaniskhave #langfredag #boller #gulerotkake #kaffe #lunch #påskeegg #nikon #kamera #allergi #forkjølelse #godstolen #tøyen

4 kommentarer
    1. Takk det samme… Jeg koste med virkelig, og det var virkelig hyggelug Ã¥ hilse pÃ¥ M. Vi mÃ¥ gjenta dette, og funne pÃ¥ nye steder Ã¥ utforske.. Da er det natta for meg, snakkes ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg