Spring cleaning….

Jeg må innrømme at jeg hadde ikke mye lyst til å sette i gang med vår rydding i kjellerboden i dag, men jeg tok meg i nakken å dro på meg handsker å slepte meg ned. Bare å åpne døra var nok til å gjøre meg motløs, og helst smelle den igjen å gå opp igjen. Gjorde ikke det vettu….

Det var så fult der at det ikke var så lett å vite hvor man skulle begynne, men jeg summet meg å fikk flyttet mesteparten av det som sto på gulvet ut. Så begynte jeg å tømme hyllen med det rare oppunder taket. Mesteparten av det som lå der var planker av større og mindre art. Noen var skikkelig tunge, og jeg sleit med å stå med hendene over hode for så å løfte de ned. Jeg skulle nok helst ha bedt om litt hjelp til den jobben, for både nakken og armene mine er skikkelig grinete. Det er jo gjerne sånn at når man bor selv, så vil man helst klare alt selv også.

NÃ¥r hyllen ble tom ble det god plass til noen utestoler, som ikke blir brukt hver dag!

Helt ærlig så er jeg litt stolt av meg selv for at jeg orket…. For det ble mange turer opp og ned av stigen + kjellertrappen, men mot slutten begynte knærne mine å protestere noe voldsomt. Siste turen med søppelsekkene gikk veldig smått, puh!

For en stund siden nevnte jeg for vaktmesteren at jeg hadde en del planker o.l. i kjellerboden, og han sa at han alltid hadde behov av sånt til mindre reparasjoner. Derfor sendte jeg ham en SMS når jeg var ferdig, for å si at hvis han fortsatt var interessert i det lå det utenfor. Jeg fikk melding tilbake at han skulle ta en kikk på det i morgen tidlig.

Luften var ikke så veldig varm i dag, men når sola sto på ble det ikke så ille. Jeg brygget meg en stor kopp kaffe og slang meg ut på balkongen sammen med pusene. Det var godt å sitte der ute i varmen fra sola og slappe av, og jeg kjente at den stive kroppen min sakte men sikkert ble myket opp av varmen :o)) Det var lite aktivitet hos naboene og omtrent ingen biltrafikk nede gata så det var helt stille…, og det tok ikke lange stunden innen øynene mine gled igjen. Jeg våknet etter en liten stund når Vinja hoppet opp i fanget mitt å begynte å massere lårene mine med klørne ute… Da går det ikke ann å sove, hehehe!!

Jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle ha til middag, men etter å ha rotet rundt i fryseren fant jeg en julemedister…. Det fikk munnen min til å løpe i vann, og siden jeg hadde et par pakker med surkål oppe i skapet var middagen satt. Det smakte himmelsk godt, men jeg droppet øl og akevitten denne gangen.

Ha en fortsatt fin søndagskveld, blogges :o))

#rydde #kjeller #springcleaning #komprimatorbil #vaktmester #balkong #middag #julemedister #surkål #kaffe

4 kommentarer
    1. Deilig og få rydda litt rundt forbi. Skal være dugnad rundt blokka mi til torsdag, blir litt raking da hvis det blir ok vær. Utrolig at det blir like mye rot hver eneste vår.

    2. Helge: Nå er boden helt tom for unødvendige ting :o)) Vi skal ha dugnad neste uke, og da håper jeg virkelig at det har fått regnet fra seg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg