Lett skal det ikke være

I dag gikk jeg fra jobben 15:15 for å rekke hjem i god tid til dugnaden i Borettslaget… Den skulle ikke begynne før kl 18, men jeg syntes at det var greit å være hjemme såpass tidlig at jeg rakk å lage middag, spise den og la den synke litt før jeg gikk ut for å jobbe. Men sånn gikk det ikke…..


(kilde: google.no)

Det var som om hele byen sto stille, og det var omtrent helt umulig å komme seg ut av byen…. Jeg holdt til slutt på å bli sprø av å ikke komme noen vei. Det gikk ikke å kjøre mot Bjørvika for der sto det bom, så jeg forsøkte å kjøre om Tøyen men da jeg kom ned mot Ensjø sto det mot motorveien og mot Grenseveien. For å gjøre en veldig lang historie kortere, så endte jeg opp med å bruke 2,5 time hjem. Vanligvis bruker jeg maks 20 minutter. For meg som er så utålmodig var det hele en prøvelse!!

I det jeg kjørte inn i garasjen var det bare 10 minutter til dugnaden skulle begynne, og jeg forta meg inn å skiftet å slang i meg et par kjeks før jeg gikk ut igjen.

Det var et bra oppmøte denne gangen, og vi var effektive så innen et par timer var vi ferdige. Jeg konsentrerte meg mest for mine egne bedd, og spesielt det på baksiden. Jeg gravde opp de fleste rosene mine i fjor, og da ble det noen åpne plasser pluss at alt så helt skjevt ut. Så i ettermiddag flyttet jeg på et par store planter, vel jeg klarte å flytte på den ene helt selv mens den andre var litt for stor og tung så jeg fikk hjelp av en nabo.

Dugnaden ble avsluttet med grilling av pølser og en kakebit :o))

Det var godt å komme seg inn i varmen igjen, for det ble etterhvert ganske kjølig å stå ute… Mens vi jobbet var sola framme og varmet ganske bra, men da den forsvant ble det kjølig å jeg begynte å fryse.

NÃ¥ blir det et par episoder med The Nanny innen jeg kryper under dyna!

#bilkø #tøyen #ensjø #grenseveien #bjørvika #roser #busker #grille #thenanny

8 kommentarer
    1. Bra at du rakk dugnaden. Det går kanskje ikke tog/bane til ditt du bor? Trafikken er ille, glad jeg slipper det. Alltid en fordel med kort vei til jobb. En i min fam bor på Kongsberg og han jobba i Oslo 3-4 år, pendla med tog hver dag. Men nå fikk han ny jobb på Notodden, kona ble happy for nå er gubben mere hjemme.

    2. Det er kaldt her ogsÃ¥, bÃ¥de inne og ute. Sannheten er vel at man fryser mer og vÃ¥ren og sommeren enn om vinteren for i kler oss etter kalenderen istedet for Ã¥ kle seg etter været. Idag er det dunjakkevær her men bruker jeg det? Neida det blir nok fleesjakken…

    3. Helge: Ja vettu, det gikk med et nødskrik :o)) Jo da det går t-bane rett her nede til byen, men jeg sliter med klaustrofobi så det er ikke alltid så lett for meg å ta banen. Tror alikevel at jeg må gjøre et forsøk, for det går ikke ann å kaste bort tid å ikke minst drivstoff på å stå helt stille

    4. hobbyting: En merker godt at det ikke er sommer i luften enda, sÃ¥ man mÃ¥ kle seg riktig. Det har tydeligvis ikke jeg gjort for i dag vÃ¥knet jeg med feber i 39 og en viskestemme som høres ut som en vesende slange. Det kan jo ogsÃ¥ bero pÃ¥ at det er veldig kaldt inne pÃ¥ jobben ogsÃ¥, for der har vi sittet med ytterjakkene pÃ¥ et par dager… Ha en fin dag videre :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg