Kan du høre meg?

Det var en god arbeidsøkt i går på dugnaden, og  jeg var veldig fornøyd med at kroppen min orket å være med på å spa, løfte og luke i beddene. Det er langt fra så mange dagene hvor jeg orker å stå på så mye etter en lang dag på jobben :o))

Da alarmen gikk av i skumringen i dag kokte hele kroppen min, og stemmen min var helt borte. Jeg skulle si noe til Vinja som lå sammenrullet inntil ryggen min, men det kom bare noen viskelyder. Hun så rart på meg og lurte nok på hva i all verden dette var. Målte feberen og den lå i overkant av +39, og det var jo forklaringen på hvorfor jeg var så innmari varm. Jeg skjønte at jeg ikke skulle orke å gå på jobb i dag, og satt alarmen fram et par timer. 

Jeg sovnet momentant igjen etter at jeg hadde gitt beskjed til sjefen og  deretter tatt meg en Ibux. Det ble ikke noen lang søvn, for pusene var utolmodige og matskålen deres var mer eller mindre støvsugd for mat. Jeg våknet av at Vinja satt oppe på magen min og mjauet høyt og sårt, for nå ville hun altså ikke vente noe lenger på maten sin. Det var ikke noe annet å gjøre enn å kreke seg opp av senga det. Så fort vann- og matskålene var fylt opp igjen var damen fornøyd. Da var jeg lys våken og brygget meg en kopp kaffe som jeg tok med meg inn i stua.

For et par dager siden kjøpte jeg Ever Clean kattesand (klumpesand), som jeg aldri har brukt tidligere. Har brukt noe som ser ut som krystaller, men jeg syntes ikke at det holder lukten borte ordentlig. I dag måtte kattedoen desinfiseres uansett hvordan jeg følte meg, og da brukte jeg den nye kattesanden. Jeg var veldig nysgjerrig på hvordan de kom til å reagere på den nye sanden, men de har ikke vært der inne enda noen av dem. Vel, Ronja svingte så vindt innom å snuste litt før hun forsvart igjen…

Det har nå i allefall blitt fint vær ute kan jeg se… Himmelen er blå og sola skinner og så blåser det litt så jeg regner med at det ikke akkurat er sommertemperatur der ute!

Hode mitt sier meg at det er på tide å tilføre kroppen litt føde, så jeg får ta det med meg å kikke inn i kjøleskapet for å se hva det har å by på.

Ha en fortsatt fin onsdag, blogges :o))

#dugnad #feber #viske #stemme #vinja #katt #everclean #kattesand #klumpesand #ronja 

4 kommentarer
    1. Jeg hører deg, men jammen har du lavt volum i dag 🙁 God bedring, du MÅ bli frisk til 17. mai, da skal det feires vet du 😀 Vi skal i sen familielunsj, men jeg må stikke tidlig, skal på jobb, mulig vi blir tatt ut i streik den 25. og den kan jo vare en stund, leit for 3.part 🙁

    2. Lene S.: Hehehe, ja og det er ikke skrudd opp noe høyere i dag heller… Jeg håper inderlig at jeg er på bena igjen til 17. mai, for det er ville vært ille å være syk på akkurat den dagen!

      Streik er ikke noe man vil ha, men hvis det betyr at man skal få igjennom de kravene man har… Så man ta i bruk de virkemidlene man har. Håper det løser seg :o))

    3. Helge: Takk du :o)) Jeg har i allefall sovet veldig godt i natt å føler meg litt bedre. Stemmen er fortsatt ikke på plass, men feberen har jekket seg litt ned. Det ser lovende ut :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg