Årets første tordenvær

På dagen i dag hadde vi det knallværet ute, men når det nærmet seg tid til å gå hjem fra jobben begynte det å skye over. Da jeg kjørte ut av garasjen begynte det å dryppe litte granne, men det ble ikke noe serlig mer av det før jeg kom hjem.

Da jeg sto på kjøkkenet å laget middag begynte det å tordne og lyne… Akkurat da maten begynte å koke gikk lyset og jeg tenkte at det var jo typisk, men heldigvis var det bare å svippe opp sikringen igjen. Tordenværet holdt på en god stund, men heldigvis var det ikke harde smell så man skvatt i stolen. Kattene er ikke så overbegeisteret når det skjer, og løper stresset fram og tilbake fra rom til rom…


(kilde: google.no)

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ta t-banen i dag, men så ombestemte jeg meg i siste liten… Siden det ble nytt kjøremønster foran Operaen har jeg valgt å kjøre om Ensjø og videre over Tøyen, men i dag bestemte jeg meg for å driste meg til å kjøre den nye veien. Jeg angret litt på at jeg ikke har tatt bilen en sen ettermiddag for å sjekke ut hvor jeg skulle kjøre å i hvilken fil jeg skulle ligge. Klarte selvsagt å rote det til sånn at jeg kom en helt annen vei enn det jeg skulle, men jeg tror ikke at jeg tapte så veldig mye på det egentlig. Det blir nok bedre der nede når de åpner den nye brua igjen, for da vil mesteparten av trafikken gå den veien….. Tror jeg i allefall.

Det hadde gått litt hardt utover klumpesanden jeg kjøpte til kattedoen i forrige uke, så jeg var nødt til å kjøpe mer for å fylle på i dag. Hadde først tenkt å stikke ut i lunchen for å kjøpe, men tiden løp fra meg så jeg valgte å ta lunchen ved PC’n på jobben med en baguette i hånden. Derfor bestemte jeg meg for kjøre rett opp til Alnasenteret etter jobben for å handle der. Sist gang kjøpte jeg bare 6 kg, for jeg orket ikke å bære noe mere, men nå som jeg hadde bilen rett utenfor døra kjøpte jeg 10 kg. Jeg sleit med å bære esken de siste meterne, for kreftene i armene mine er ikke hva de en gang var….

I hele kveld har jeg sittet å jespet og vært så trøtt, men nå som jeg egentlig burde ha vært i seng allerede er jeg lys våken… Jeg skal begynne å se en gammel episode av CSI Las Vegas på 6’ern, så får vi se om ikke øyelokkene begynner å glippe igjen.

Ha en rikgit god natt, blogges!

#tordenvær #lyn #torden #middag #katter #ensjø #tøyen #operaen #klumpesand #alnasenteret #csi #lasvegas #tbanen

2 kommentarer
    1. Har sans for torden og lyn, det skaper en egen type luft og er et bevis at lufta er i bevegelse. Min mor elsker den slags vær.

    2. Helge: Jeg syntes det er ganske fasinerende å se på lynet, men er ellers ikke så veldig begistret for det. Ble skremt som lita jente, og det har nok satt sine spor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg