I’m so hot…

For en knalldag det har vært i dag… Jeg har mer eller mindre vært ute i sola hele dagen, og prisen for det er at jeg har blitt ganske rød å fin på halsen å øverst på skulderen. Av den grunn føler jeg meg ganske varm, nesten som om jeg skulle ha feber. Jeg burde ha sørget for å ha solkrem i skapet sånn at jeg kunne smurt meg innen jeg dro ut.

Jeg avtalte med Anne i går at vi skulle møtes for å finne på noe sammen, og hun skulle komme hit til meg ved 11 tiden… Selvsagt var ikke jeg ferdig når hun kom, for jeg hadde jo klart å sose bort morningen og formiddagen. I tillegg til at jeg ringte Telenor for å fjerne FriFamilie fra kontantkortet jeg kjøpte i går. Det gikk ganske greit, og var fort gjort.

Anne og jeg ble enig om å dra en tur opp på Ekeberg for å gå litt rundt der, og samtidig få med oss noen av statuene som er plassert der oppe. Vi gjorde en aldri så liten stopp på Statoil stasjonen for å kjøpe med litt drikke og en is. Det var ledig på krakken utenfor stasjonen så vi slang oss ned der for å spise isen våres. Sola varmet ganske bra, men siden det blåste en del virket det ikke som om sola tok noe.

Oppe på Ekeberg var parkeringsplassen fullpakket, og med en gang så det ut til at vi ikke skulle få noen plass… Så fikk vi se en bil som kjørte opp på gresset å parkerte foran en liten treklynge, og da gjorde vi det samme. Vi ruslet forbi DKT gården og gikk mot Ekebergtrappen sammen med en haug med andre som var ut å gikk i dag.

Utsikten over Oslo er fantastisk oppe på Ekeberg, og med god zoom er det utrolig hva man får med seg… Jeg hadde bare med meg et helt vanlig digital kamera, som både zoomer bra og tar gode bilder men med et speilrefleks hadde det blitt enda bedre. 

Etter å ha ruslet litt rundt gikk vi å satte oss borte i trappene og slappet av i solen. Vi ble sittende å se på alle hundene som fikk lov til å løpe løse rundt på gresset, og leke med andre hunder. De storkoste seg i det fine været. Etter å sittet der en stund gikk vi tilbake mot bilen, og fant oss en bord å sette oss ved i skyggen hvor vi spiste den medbrakte nistepakken. Med en gang var det godt å komme litt i skyggen, men etter å ha sittet der en stund ble det faktisk litt kjølig.

Når vi dro fra Ekeberg kom det fortsatt ganske mange å kjørte rundt for å finne en parkeringsplass, og siden de aller fleste bilen hadde barn med skulle de nok til gården for å se på dyrene tenker jeg. Vi kjørt ned til byen for å dra ned på brygga for å ta noen bilder av sjøen, men det var ikke så lett å komme dit + at det var ganske fult med biler over alt. Derfor bestemte vi oss for å dra bort på Bygdøy en tur, og fikk oss en riktig rundtur ned i byen før vi kom oss ut på motorveien. Når vi kom ut på Bygdøy var det like fult der borte og absolutt ikke en eneste parkeringsplass å oppdrive.

Jeg trengte å kjøpe noen nye blomster til stuevinduet da de andre jeg hadde ikke ville mere, og siden jeg viste at Plantasjen var oppe dro vi rett opp til Skullerud. Der fikk jeg tak i 3 nye blomster, rosa ildtopp, og 4 Lavendel Anouk, to typer. Bilder kommer i morgen. Anne ble med hjem til meg, og siden ingen av oss hadde noe middag klar ringte jeg til Dolly Dimple og bestilte en pizza som kom ganske kjapt. Selv om det var ganske varmt ute på balkongen satt vi oss der ute med vifta på for å spise pizza. Etterhvert så var det ikke så ille å sitte der.

Nå har sola gått å lagt seg for i dag, og det blir nok ikke lenge til jeg gjør samme tenker jeg :o))

#statoil #solkrem #dkt #ekeberg #ekebergtrappen #sol #varmt #nistepakke #utsikt #oslo #hunder #leke #brygge #bygdøy #lavendel #ildtopp #anouk #dollydimple #pizza 

4 kommentarer
    1. Vi vet du er HOT……ellers var det en hyggelig dag hørtes det ut som. Var ute i flere timer selv, og det er jo spÃ¥dd slikt være gjennom helgen!! Passer jo bra, siden jeg starter Ã¥ jobbe pÃ¥ mandagen!!! :)))

    2. Det er fint på Ekeberg, starta badesesongen i dag, litt kaldt men det var en greit nok. Drikker endel vann om dagen og ellers mye drikke. Det er viktig, blir nok endel deilige sommersalater utover nå. Ha en fin kveld.

    3. Helge: Brrrr, tror ikke at jeg kunne tenke meg å hoppe ut i enda gitt :o)) Jeg er dessverre ikke noe flink til å drikke nok veske, og får mange ganger problemer når jeg oppholder meg ute i sola å blir varm. Må nok skjerpe meg på det området. Ha en fortsatt fin kveld du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg