Svanesjøen i gÃ¥r…..

For et år siden bestilte vi billetter til Svanesjøen, og i går var altså dagen kommet til å dra for å se forestillingen. Jeg gledet meg virkelig til å gå å se den, for jeg har hørt mye om den, og har sett litt på tv. 

Vi hadde vel egentlig bestemt at vi skulle være ute i god tid, men så var det dette rotehode her da vettu som klarte å surre bort tiden helt. Meningen var at vi skulle ta t-banen, men siden jeg var forsinket og ikke var helt i form ble det til at vi tok bilen. Jeg betalte for parkeringen. Det strømmet fortsatt til med folk, og vi fulgte strømmen sammen med dem. Mange skulle bare ned til Operan, mens andre skulle se forestillingen som oss.

Plassene våre var helt perfekt, midt på nede med god utsikt til scenen :o))

Odette og Prins Siegried

 

Clair Constante som Odette/Odile og Dirk Weierhausen som prins Siegfried

Ole Willy Falkhaugen som Rothbart

En ting er i allefall sikkert og det er at man helst bør ha sovet godt natten før man skal sitte i 3 timer for å se på ballett. Det hadde jeg ikke gjort å slet endel med å holde øynene åpne under 1 og 2 akten, men heldigvis så gikk det bedre under 3 og 4 akt.

Vi ble vel enig om at ballett av den lengden var vel ikke helt vår greie, og at det nok ikke kommer til å bli noe serlig mye mer av det. Bortsett fra Nøtteknekkeren da, som ikke er så lang. Selv ble jeg veldig fasinert av de mannlige danserne med veldreide kropper, spesielt bakdeler som var kledd i tett ettersittende thights som ikke overlot noe til fantasien….. Absolutt ingenting, og for et vakkert skue det var :o))

Når vi kom tilbake til bilen etter å ha vært borte i omtrent 4 timer oppdaget Anne at hun hadde glemt å lukke bilvinduet sitt…. Det ble jo åpnet for å ta billetten, mens så ble det aldri lukket igjen. Heldigvis så hadde ingen sett det, og alt inne i bilen var inntakt, puh!!

#svanesjøen #dennorskeoperaogballett #ballett #odette #odile #prinssiegfried #rothbart #clairconstante #dirkwierhausen #olewillyfalkhaugen #nøtteknekkeren

6 kommentarer
    1. Åhh, jeg synes Svanesjøen er nydelig. Så den i Oslo sammen med min beste venninne, og vi hadde en fantastisk kveld i Operaen. Jeg blir helt oppslukt og har heldigvis ikke problemer med å holde øynene oppe, men jeg har full forståelse for at den kan bli litt lang 😉

    2. Det var sikkert en flott opplevelse til tross for at det ikke er din greie. Ligger mye trening og terping bak en slik sak som bak alt. Kultur er viktig og jeg hadde tenkt og skaffe meg div billetter til konserter utover snart. Setter pris på god kultur men det kan være så mangt. Men ikke alltid forventningene svarer til det man opplever. Ha en fin dag.

    3. Helge: Det var en lang forestilling, og jeg beundrer virkelig danserne som var på scenen så lenge. Tenkte på hvor slitne de måtte være, og ikke minst hvor vondt de måtte ha i føttene sine.

      Syntes det er litt viktig å få med seg litt finere kultur også, og ikke bare gå på konserter med høy musikk. Jeg har noen planer om det også utover høsten :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg