Endelig pĂ„ nett…

For snart en mÄned siden bestilte jeg ny T-We box (dekoder) og bredbÄnd m/router fra Canal Digital
..

TÄlmodigheten med Homenett var brukt opp etter Ä ha slitt med tilgang og hastighet i lengre tid. Spesielt vanskelig var det Ä bruke nettbrett pÄ det trÄdlÞse nettet, da det ikke kunne takle at sÄ mange duppeditter var koblet opp samtidig.

Alt utstyret kom etter bare fÄr dager, og jeg trodde da at montÞren ville kontakte meg like raskt sÄnn at jeg kunne begynne Ä bruke tingene. Det var fÞrst i for ca en uke siden at han kontaktet meg, og sa at han kunne komme i dag mellom 10 og 12. Jeg hadde jo hÄpet at han ville kunne komme pÄ ettermiddagen, men det var det ingen mulighet for dessverre.

NÄ har montÞren vÊrt her, men hans jobb var bare Ä sette opp ny kontakt med datauttak Ä koble til en av boxene
 Jeg fikk ham til Ä koble til routeren for meg, men sÄ mÄtte jeg klare meg selv etter det.

Jeg kjente at jeg ble litt stresset nÄr jeg skulle sette i gang med Ä innstallere alt sammen, men utrolig nok gikk det ganske greit. Tok fÞrst Ä ordnet med internett, sjekk!! SÄ mÄtte jeg inn pÄ nettet for Ä endre navn og passord pÄ routeren, sjekk!!

Det Ă„ innstallere T-We boxen tok litt tid, for der var det mer som skulle pĂ„ plass fĂžr den var oppe og gikk. Mens programmet sto Ă„ jobbet koblet jeg den gamle dekoderen til tv’n inne pĂ„ soverommet. Det var fort gjort siden den ikke trengte Ă„ innstallere noe for Ă„ virke. Jeg kunne selvsagt fortsatt ha brukt den enda eldre dekoderen der, men siden jeg hadde endel opptak pĂ„ den fra stua som jeg fortsatt ville ha tilgang til sĂ„ mĂ„tte den eldste vike.

NÄ er jeg akkurat ferdig med Ä lage favorittliste over de kanalene jeg har i pakken min, sÄ nÄ er det bare Ä lene seg tilbake Ä se tv :o))

Det eneste som gjenstÄr nÄ, og som jeg ikke mÄ glemme er Ä sende oppsigelse til Homenett, for jeg vil jo ikke betale mer enn nÞdvendig pÄ noe jeg ikke bruker lenger.

#canaldigital #homenett #twebox #router #internett #bredbÄnd

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg