B-bylivet i gang..

Kattene og jeg har flyttet ut på balkongen for dagen. Her har vi vært siden tidlig på formiddagen.

Jeg har oppdatert min kjære dagbok med tanker og andre ting som surrer rundt oppe i hodet mitt. Noen ganger kan det bli litt mye oppi det, og da er det godt å tømme lagret å skrive det ned.

Kattene har bare sløvet i solen, og bare så vidt løftet på øyelokket når en flue har surret forbi.

Jeg elsker sånne dager hvor jeg kan gjøre minst mulig å bare nyte å være til, men det må ikke være for mange av dem…..

I går var jeg en tur hos Anne for å skravle og spise godmat. Hun hadde laget en himmelsk god potetsalat, som jeg også fikk med meg litt hjem av. Til den hadde vi eggerøre, spekemat og flatbrød. Det så godt alt sammen…..

Når maten hadde fått lov til å synke litt, ble det jordbær og is til dessert.

Det var ikke så varmt ute at vi satt inne hele kvelden, og da fikk vi med oss NRK's program om Ingerid Espelid Hovig som fyller 90 år i disse dager. Hun har vært en del av min barndom, og hele familien pleide å samles rundt tv'n for å se på Fjernsynskjøkkenet. For å ikke glemme på lille julaften når hun stekte ribbe, som nesten fikk det til å lukte igjennom tv'n, hehehehe….

Når jeg kom hjem rundt midnatt var det fest hos de nye i 3 etg. De hadde innflyttningsfest. Ikke noe bråk, bare en masse mennesker som koste seg og hadde en fin fest.

Jeg var ikke trøtt og ble sittende en stund å glane på tv….. Vel, en stund er ikke helt riktig, for det var nesten blitt lyst igjen innen jeg fant senga. Fuglene hadde våknet, og kvittringen deres vugget meg ganske raskt i søvn.

Nå skal jeg snart steke meg et par deilige ostegrillpølser til middag, og ha den gode potetsalaten til Anne som tilbehør.

Ha en fortsatt fin søndag, blogges ;o))

4 kommentarer
    1. Deilig ute nå, var en tur på Kalvøya i dag, fin plass for alle det.Kjøpte endel drikke lørdag og det er viktig nå om dagen. Følte meg uvel og svimmel på jobben tirsdag, mye pga lite veske, men heretter skal jeg ha med meg ei vannflaske hele dagen. Jeg skal til med noe jeg kan kalle middag nå, det blir noe pølser og dressing + salat. Orker ikke koke mat midt på dagen i denne varmen, så mulig det blir koking av poteter i kveld. Ha en fin kveld.

    2. Jeg har gÃ¥tt i samme fellen selv et par ganger, og ikke fÃ¥tt i meg nok veske. Det var ingen hyggelig følelse nÃ¥r kroppen reagerer pÃ¥ den mÃ¥ten. NÃ¥ har jeg alltid med meg vann pÃ¥ denne tiden av Ã¥ret. Har ogsÃ¥ en ekstra flaske i bilen….

      Har aldri kommet meg til Kaløya….., men jeg har hørt det skal være fint der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg