Tenkt deg om…..

Jeg har lyst til å fortelle hva som skjedde meg mot slutten av mai måned….

Som alltid på kveldene satt jeg å fiklet med mobilen, og uten egentlig å tenke over hva jeg gjorde så godkjente jeg synkronisering av bildene mine. De jeg har på mobilen altså, og det mot Google +. Jeg tenkte ikke så veldig mye på det da, inntil jeg fikk en SMS fra min nye mobiloperatør, Talkmore, om at jeg hadde gått over min datatrafikk på 5 GB. Jeg skjønte ingenting, for hvordan i all verden hadde jeg klart å gjøre det på bare 14 dager???

Det var ikke noe annet å gjøre en å eliminere, og jeg fant fort synderen som var Google +.

Til å begynne med forstod jeg ikke hvorfor jeg hadde brukt så mye datatrafikk på akkuat dette programmet, men så begynte det å gå opp et lys for meg. Jeg tar masse bilder med mobilen, og hver gang satte google + i gang å synkronisere å oppdatere bildene inn. Jeg avinstallerte raskt programmet, og datatrafikken stabiliserte seg.

Det som ikke var like gøy, var at jeg måtte betale ekstra for den trafikken jeg hadde brukt over 5 GB. Heldigvis tok ikke Talkmore mer enn 20 per dag, men det ble alikevel noen kroner å betale.

SÅ FOLKENS, tenk over hva du godkjenner når du er inne på mobilen…. Det kan fort koste deg!!

#google #datatrafikk #kostnad #talkmore 

6 kommentarer
    1. Jeg har Icloud siden min mann har Ipad og har hentet noen bilder fra nettet av og til men igår lastet PCen ned alle 2000 bildene, jeg er glad jeg ikke har det på mobilen min for da hadde det blitt dyrt. Nå må jeg slette alt jeg har fra før på maskina og det blir noen timers arbeid for å bli kvitt alt sammen. Jeg har jo alle bildene på kamera og legger dem inn derfra. Ipaden bruker vi nåpr vi er på tur og mannen min ville legge ut bilder på FB.

    2. Jeg er forsiktig 😀 Jeg gikk jo over til Talkmore 8.4, på datoen 2 måneder siden i går. I går begynte telefonen å blunke med meldingen: ‘SIM-kortet ditt kan IKKE oppdateres” 🙁 Hæ? Vi hadde besøk av mamma og pappa, så pappa sa: “Bruk svenske metoden, slå tlf av og på”. Det ble gjort og siden har ikke den ‘meldingen’ vist seg, jeg lurer fælt på hva den betydde 🙁 Får se om det skjer igjen, har du opplevd noe lignende? Jeg skal ut å fly nå, men er i heimen igjen i kveld. Foreløpig fortsatt god pinse 😀

    3. Huff da har du virkelig noe å drive med en stund…. Jeg har stengt alt som stenges på mobilen nå, sånn at det ikke skal skje igjen. Heldigvis er ikke Talkmore den som tar seg best betalt for overforbruk, men surt var det å betale for det.

    4. Ja det har hent på både simkort og på minnebrikken, og da har jeg bare gjort som faren din forslo. Problemet løst. Det er jo noen små datamskiner egentlig og de må av å til restartes som de store. Ville ikke bekymre meg over det. Håper du har en fin dag i luften ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg