Nytt i kjøkkenskapet

På veg hjem i dag dro jeg innom Oppsal og Nille for å se litt på det serviset de hadde, som jeg har hatt litt lyst på en stund. Var så veldig lei av det jeg hadde fra før, som var kobber i rosa og i blått med matchende asjetter og te-kopper. Jeg likte formen på koppene, men ikke fargen på dem.

Jeg endte opp med å kjøpe meg 6 kaffekrus, 6 asjetter, 2 boller og to te-kopper, og prisen på alt sammen var litt i overkant av 500,-

Med en gang jeg kom hjem tømte jeg kjøkkenskapet for det gamle serviset og en haug med forskjellige krus å pakket de ned å bar dem ned i kjelleren så lenge. Jeg vet ikke om jeg skal beholde dem eller gi dem bort, men inntil jeg finner ut av det kan de stå nede i kjelleren.

Med en gang det nederste skaprommet var tømt, ble det raskt fylt opp igjen av en lodden og god pus. Vinja skal alltid undersøke alle ledige rom, om hun får plass eller ikke. Her gikk det helt fint, og mens jeg vasket opp det nye tronet hun oppe i hyllen å kikket på hva jeg drev med :o))

Te-koppene

Kaffekrusene

Asjettene

Bollene, som nok er tiltenkt som frokostbolle. Jeg har tenkt til å bruke dem til noe annet.

Bildene ble dessverre ikke så klare, men jeg hadde ikke briller på da jeg tok dem å så ikke kvaliteten på dem før jeg fikk dem over på PC’n. Da jeg så det gadd jeg ikke ta noen nye bilder, de får heller være som de er.

Serviset er kanskje ikke noe kjent dyrt merke, men jeg likte det å det passer mitt kjøkken perfekt :o))

#oppsal #nille #tekopper #kaffekrus #asjetter #boller #vinja #katt #kjøkken #skap

8 kommentarer
    1. Nå ble jeg skikkelig lysten på noe nytt her, veldig søtt service, helt etter min smak, blir i godt humør bare på å se på det! 🙂

    2. Synne: Jeg har gÃ¥tt Ã¥ sett pÃ¥ serviset lenge Ã¥ hatt lyst pÃ¥ det…. De hadde termokanne, lys, duker, grytekluter og hÃ¥ndklær i samme mønsteret :o))

    3. Grattis med nytt servise, kjempefint. Mønster og farger er noe jeg setter pris på, må få meg noen nye krus. Drikekr heller kaffe av krus enn vanlige kopper pga av krus er mye større enn kopper. Noe som er nytt pynter alltid opp.

    4. Tusen takk ;o)) Jeg liker også best krus, da de rommer mer å er bedre å holde i. Syntes at mønsteret på serviset var flott. Ha en fortsatt fin torsdag.

    5. Gammelkoselig servise 🙂 Kanskje jeg kjøper det til hytta. Her bruker vi krusene som tilhører Ostindia-serviset, litt gal forstÃ¥r du, men de behøver ikke stÃ¥ ubrukt i et skap. Lærte det av en venninne: “Bruk det du har til hverdags – ikke gjem det bort”. Ha en fortsatt god dag – jeg skal straks opp i lufta, igjen 🙂

    6. Den lærdommen burde jeg nok ha levd etter…. Har et middagsservise som aldri blir bruk…. Det er liksom fir “fint”. Ha en fin tur oppe over skyene ;o))

    7. Da lurte du meg til å kjøpe 12 krus + 12 asjetter til hytta :-))) Droppa bollene og tekoppene, vi drikker både kaffe og te av krus på hytta. Nå skal vi ut å bade, behøver ikke stresse med noe, jeg har fri i mange dager etter mange hektisk flyturer 😀 Ønsker deg en solrik og super søndag :-)))

    8. Huff da, ikke bra at jeg lurte deg, hihihi… Jeg kunne nok sikkert ha klart meg med krus til bÃ¥de te og kaffe, for de passer jo til begge deler. Syntes bare te koppene var sÃ¥ søte ;o)). Her nytes søndagen pÃ¥ balkongen med norske jordbær pÃ¥ brød til en sen frokost, og nÃ¥ en kopp kaffe. Ha en flott dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg