Vannrett St. Hans

Dagen i dag begynte med at klokken kimte tidlig, litt tidligere enn normalt for at jeg skulle rekke å vaske håret innen jeg sprang av sted til jobben. Med det samme slo opp øynene kjente jeg at jeg hadde vondt i magen, var kvalm og uvel, men tenkte ikke så veldig mye over det, for det er ikke uvanlig at jeg er det på morningen. Årsaken er at jeg ofte er stiv i nakken, og da kan jeg være uvel inntil jeg får rørt litt på meg…

Dessverre så var det ikke nakken min som var årsaken til ubehaget i da…….

Jeg kom meg nesten ikke ut av senga før jeg måtte løpe ut på toalettet, og der ble jeg værende en god stund. Det ble etterhvert så ille at jeg måtte ha en bøtte for hånden, siden det ikke nøyde seg med å komme bare den ene veien. Jeg prøvde å ringe på jobben men måtte hele tiden stikke hode ned i bøtten, så jeg måtte sende en SMS. Den brukte jeg litt tid på å skrive mellom øktene. Vi skal jo egentlig ringe hvis vi syke, men det gikk ikke så bra denne gangen.

Utpå formiddagen begynte det å roe seg ned litte granne, og jeg kunne i lengre og lengre perioder ligge å slappe av på sofaen i stua. Til slutt sovnet jeg på sofaen, og var borte et par timer. Akkurat det gjorde veldig godt skal jeg underskrive på. Nå sløver jeg i godstolen halvt sittende og halvt liggende å ser litt på tv.

Har akkurat sett på St. Hansfeiringen på DR 1 hvor Anne Linnett m/band underholdt sammen med Sankt Annæs Pigekor. Tilslutt var det båltenning. Det bringer minner fra noen ferieturer i Danmark, hvor vi bl.a. var på Bakken å så på Shu-bi-dua. Danskene vet å feire St. Hans, og jeg husker hvor koselig det var…., selv om det regnet :o))

Nå er jeg slapp, sliten og har litt feber så jeg tenker at jeg snart tar kvelden.

Ha en fortsatt fin St. Hans, blogges!!

#syk #sthans #feiring #dr1 #annelinnett #sanktannæspigekor #båltenning #shubidua 

8 kommentarer
    1. annebe: Tror nok ikke det blir noe problem å sove i natt, for jeg er ganske gåen nå. Forhåpentlig sovner jeg med en gang og får sove godt helt til klokken ringer, for jeg må prøve å komme meg på jobb i morgen!!

    2. Kjipt med slik sykdom, håper du er bedre idag. TRok det med ro hva feiring angår, kjøpte litt is og årets første kurv med jordbær. Skulle vært på Kongsberg på søndag men det ble utsatt. Fikk tak i billett til konsert med Henning Kvitnes i august, håper det blir noe av. Ha en fin dag.

    3. Fikk en sånn sjau da vi var på en av turene med bobilen og det anbefales ikke. Liten plass og et toveis problem gjorde livet surt for meg. Min merkelige mann sov gjennom hele greia…
      Håper du har det bedre nå.

    4. Henning Kvitnes er bra, så det blir nok en fin konsery tenker jeg. Jeg er hjemme i dag også, men nå er drt etterdønninger med feber å veldig slapp. Det går framover.

    5. Formen er mye bedre i dag… Jeg har fått rensket opp innvendig, og nå er jeg veldig slapp å svimete i kroppen. Jeg har feber ogå, men forhåpentlig er jeg på plass på jobb i morgen.

    6. Stakkars deg da 🙁 Tenkte på den marinerte kyllingfileten du spiste, er den årsaken tro? Her marineres alt kjøtt selv i tilfelle…..God bedring til deg og ha det så bra du kan :-)))

    7. Nei, det var nok ikke den. Jeg har spist av den før uten problemer. Det var nok annet jeg hadde greit å dra på meg… Formen har tatt seg opp utover dagen, heldigvis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg