De siste to dagene….

Natt til i går, lørdag, så klarte jeg ikke å komme meg i seng i normal tid, og derfor satte jeg alarmen på kl 10, før jeg gikk å la meg. Jeg hadde nemlig en avtale hos frisøren kl 12:30, og jeg ville nødig komme for sent til den.

Grytidlig lørdag morgen ble jeg vekket av at noen brekket seg noe helt vanvittig…. Jeg kunne selvsagt ha snudd meg rundt å sovet videre, men jeg orket ikke tanken på hva som lå på gulvet. Derfor ble det til at jeg sto opp, med øyelokkene nede på brystkassen, og der i entreén lå en hårpølse med litt ekstra. Fram med tøkerull og vaskeklut for å bli kvitt det. Det tok ikke mange minuttene så jeg kunne jo godt ha gått tilbake til senga å lagt meg, men det ble ikke til at jeg gjorde det. 

Jeg gikk ut på kjøkkenet å laget meg en kopp kaffe, som jeg krøllet meg sammen i sofaen å drakk opp….

Det ble nok til at jeg satt å glippet med øyelokkene, men jeg sovnet ikke ordentlig…

Jeg er glad for at samtalen gikk høyt og fort borte hos Rita i Studio Style Frisør, for jeg kjente at det var vanskelig å holde øynene oppe når det ble stille rundt meg. Jeg valgte å beholde håret mitt med en jevn lys farge over det hele, i stedet for å ta mørkt i bunnen med striper. Litt uvant å ha det så lyst, men man jo prøve litt nye ting for å se om man blir fornøyd med det. Kan jo hende at jeg går tilbake til litt mørker når høsten kommer, vi får se :o))


(kilde: google.com)

I stedet for å sette meg ned inne å sløve når jeg kom hjem, dro jeg på meg gummistøvlene og havehandskene å gikk ut for å luke å pynte lit i beddene mine. Det hadde kommet endel ugress som måtte lukes bort. I tillegg måtte jeg sette opp støttebøylene rundt havehortensian min. Den begynner å bli stor, så det er på tide å tøyle den litt sånn at den ikke legger seg utover plenen når det kommer en regnskur. Når den er full av de hvite flotte blomsterbombene orker den ikke å holde dem oppe når den blir våt.

Det trengtes luking på baksiden også, men det var langt mindre å ta tak i. Kryp-plantene var på god vei opp og rundt buskene mine, men jeg fikk fjernet alt sammen. Nå er beddet fri for disse plageåndene for en stund, men jeg vet jo at det ikke tar så lang tid innen de åler seg inn igjen.

Etter at middagen var spist og ryddet bort satte jeg meg godt tilrette i godstolen med Ronja i fanget… Der sovnet vi begge to, og var borte i over en time Kattene pleier ikke å ligge så lenge, men Ronja lå godt å syntes vel ikke at det var noen i de å flytte på seg…

For et par dager siden knakk den store flotte planten jeg hadde inne på kontoret mitt…. Den var blitt veldig tung, og jeg har støttet den opp med noen blomsterpinner. Dessverre var det ikke nok med pinnene. Jeg hadde ikke fått gjort noe med den tidligere, men i dag tok jeg den fram… Hadde kanskje trodd at det gikk å redde den, og plante om men den var helt myk og vannete så den måtte kastes. Heldigvis så hadde det kommet opp noen avleggere som allerede hadde fått egen røtter, så nå får vi se om de klarer seg. Mamma fikk en avlegger av denne planten av sin venninne for mange år siden, og ingen av dem er lenger i live så noen ny avlegger blir det ikke snakk om.

Ellers så har jeg pyslet litt om de andre plantene mine også, som trengte det. Litt visne blader som måtte fjernes og så litt vann til slutt. Plantene ute på balkongen fikk seg også en dusj over bladene, og det tok ikke lang tid innen jeg kunne se at det var velkomment :o))

Det var en stund siden jeg hadde snakket med min tante oppe i Atrå, så jeg tok med meg kaffekoppen å satte meg ut på balkongen for å ringe til henne. Når vi setter i gang å prate får minuttene dårlig tid gitt. Før vi vet ordet av det har det gått 1 til 1,5 time :o)) Jeg hadde håpet at anledningen skulle by seg sånn at jeg kunne dra opp å besøke henne før jeg tok ferie, men det ser ikke ut til at det blir sånn. Så da får det bli i ferien i stedet.

Jeg skal ikke ha ferie før i slutten av juli måned, og jeg prøver ikke å tenke på det for da går dagene så sakte. Det er ikke så enkelt nå for både kollegene og folk omkring begynner å gå ut i ferie, men jeg har klart å skyve det fra meg så langt!!

Nå er det litt Castle på TV-Norge for denne damen.

#trøtt #søvn #hårpølse #frisør #studiostylefrisør #luke #blomsterbedd #havehortensia #ronja #tante #atrå #castle #tvnorge

4 kommentarer
    1. Det ble ny kaffetrakter(en philips) på meg lørdag, så nå gjør jeg den klar hver kveld, plugger bare inn kontakten om morran og slår på, pulverkaffe blir det litt innimellom. Tenkte meg på konsert lørdag ettermiddag på en lokal kafe men tiden gikk fra meg. Var også på salg lørdag fikk et par nye gore-tex sko satt ned fra 1099 kr til 599 kr, gikk de inn på en skogstur samme dag. Ha en fin dag.

    2. Gratulerer med ny kaffetrakter ;o)) Hvem var det du hadde tenkt til Ã¥ se pÃ¥ lørdag? Det er hyggelig Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ konsert innimellom. Jeg hadde gledetmeg til Ã¥ gÃ¥ Ã¥ se Kim Larsen nÃ¥ i høst, men har dessverre avlyst. sÃ¥nn er det bare noen ganger…

    3. Husker ikke hvem det var….men sjansen kommer nok igjen iløpet av sommern. Det er nok av slike smÃ¥ konserter utover. Det er koslig med kultur uansett hva det er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg