Humler i kløveren

De siste dagene har gresset vokst endel, og plenen foran garasjen er full av kløverblomster… Der det er kløver er det også humler og bier som surrer rundt å samler inn godsaker.

Når jeg kom hjem i dag tok jeg fram det lilla Nikon kamera å prøvde å fange noen av disse lodne brumlebassene på film. Det var lettere sagt enn gjort, for de var så busy med å fly fra kløverblomst til kløverblomst. Av omtrent 15 bilder ble det disse to som ble de beste. Jeg ble blendet av den sterke solen som var veldig sterk i dag, og det resulterte i at jeg ikke kunne se så godt om jeg hadde bumlen i fokus eller ikke!!

Jeg tar ikke så mange bilder om dagen som jeg gjorde før, noe som beror på at når jeg kommer hjem fra jobben er klokka nesten 18. Da blir det bare å komme seg inn for å lage middag, og etter det er jeg dessverre ikke noe særlig tess til noen ting. I kveld derimot har jeg vært mer våken og opplagt enn på lenge :o))

#kløver #blomst #humle #bier #foto #nikon #kamera

6 kommentarer
    1. Det tar tid når man skal ta bilde av insekter men resultatet her ble jo bra. Humler, vepser og sommerfugler er pane de så de dreper jeg aldri. De gjør sin nytte.

    2. ‘Humlens flukt’ – den operaen har jeg sett – men du klarte å fange den 😀 Håper formen er stigende – Ha en ‘gjøre mindre enn ingenting kveld’ 😀

    3. Ja det kan jeg skrive under på at tar tid, og man må ha med seg mye tålmodighet også. Jeg er ikke så glad i vepsen, og kommet noen inn fanger jeg dem i en kopp å slipper de ut igjen.

    4. Tusen takk ;o)) Det er en tålmodighetsprøve å ta bilde av dyr, for de gjør jo ikke akkurat det du ønsker de skal gjøre. Ha en fortsatt fin kveld ;o)

    5. Jeg var heldig med bildene i går, for det er ikke hver gang jeg kommer hjem med klare og tydelige bilder av innsektene. Vet du, i kveld skal jeg sette med godt tilbake i godstolen, og bare slappe av. Så er det jo mitt favorittprogram på svensk tv4 i kveld…. Sommer med Ernst. Jeg bare digger å se han pusse opp gamle bygninger og innrede dem ;o)) Ha en fin kveld videre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg