Holder varmen ute…

I går holdt jeg nesten på å gi helt opp, for det var så varmt inne i heimen. Når klokka var 23 hadde jeg temperatur inne på +25 C, og det var helt umulig å få sove. Både kattene mine og jeg var helt slått ut.

Det endte med at jeg krøllet meg sammen på sofaen under vinduet, hvor det var antydning til litt trekk. Hvor lenge jeg lå der Før jeg sovna vet jeg ikke, men det var da en stund.

Klager jeg på som en temperaturen? Nei, ikke idet hele tatt, men jeg vil bare ikke ha den inne i leiligheten når jeg skal sove

Det er nok ennå varmere i dag, og for at det skal bli litt luftigere når natten kommer har jeg lukket opp alle vinduene på balkongen, og lukket alle vinduene igjen. Det har sålangt gjort at jeg har lavere temperatur inne enn ute.

Jeg var ellers tilbake på jobb i dag etter en feriedag i går. Det var ganske kjølig og behagelig der, og for en gang skyld syntes jeg det var ganske behagelig.

I det jeg kjørte bilen ut av garasjen og var på veg hjem hørte jeg mobilen ringe. Det var Anne, og hun pleier sjelden å ringe meg på den tiden så jeg skjønte at det var noe.

Hun begynte med å spørre om jeg hadde mye å gjøre, men det hadde jeg jo ikke……. Det viste seg at Hun hadde mistet nøklene sine til morran og lurte på om jeg kunne kjøre henne ti, niesen hennes i Sørum. Man sier jo ikke nei til noe sånt vøttø….

Siden det er ferietid så var det lite trafikk så det gikk radig til henne og opp og ned igjen fra Sørum.

Nå skal denne damen slappe av og nyte resten av kvelden med Allsång på Skansen spedd på med litt Midsummer Murder.

Ha en fortsatt fin kveld da folkens ;o))

#sol #varme #sove #dårlig #sommer #nøkler #sørum

8 kommentarer
    1. Det er godt med fint vær, men ikke når det blir så varmt inne i leiligheten.
      Er jo ikke noe godt når man ikke får sove, men denne varmen varer nok ikke så veldig lenge.
      Takk for at du kjørte meg opp til Kine, så jeg fikk nøklene av henne.
      Jeg fant de gamle nøklene til Sven-Erik her hjemme, så da har jeg et ekstra sett her.

    2. Bare hyggelig å kunne hjelpe. I natt sover jeg på balkingen. Har akkurat hentet madrassen til gjestesenga. Litt tynn kanskje så jeg må nok legge et par pledd oppå.

    3. Jeg har også vurdert å sove på verandaen, men jeg er litt redd for veps, og jeg er heller ikke spesielt glad i edderkopper……..:( Temperaturen i min leilighet har ligget på 28-29 grader i de siste dagene, og jeg bor i Trondheim……:)

    4. Jeg var desperat etter en god natt søvn, så jeg prøvde å ikke tenke på de krypene som kunne være der ute. Jeg har ikke sovet så godt på lenge, selv om madrassen var litt tynn ;o))

    5. Her holder vi varmen ute, har AC i begge etasjene, +31 ute og +23 inne nå, +19 på natta – herlig 😀 God ferie til deg, om ikke mange dagene er det vår tur også. Snakkes til høsten når regnet pisker på rutene og nordavinden varsler snø, da kan vi savne varmen tenker jeg 😀

    6. Jeg var smart i går kveld, tok med meg bordvifta inn på sovrom og den gikk hele natta og jeg som en stein. En annen ting jeg har gode erfaringer med er og legge et vått håndkle over hode eller deler av kroppen. Det var 32 gr i Drammen kl 16.30 da jeg var på hjem fra jobb. Ha en fin aften.

    7. Å, så misunnelig jeg er på den AC’N….. I dag er det varmere enn noen gang, og både kattene å jeg ligger rett ut som slakt…. Får vel ikke klage, for Før vi vet ordet av det er det akkurat høsten med regn og nordavind som fyker rundt hushjørnet. Ha en fin ferie du også

    8. Høres ut som om vi har hatt samme temperaturen i dag….. Jeg lukket først opp vinduer og dører nå, men det hjelp ingenting. Det er verst for kattene, de ligger nesten bare å sover nå i varmen……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg