Uro i kroppen

Da jeg kjørte hjem fra Oslo sentrum i går ettermiddag hadde jeg samme klumpen i halsen og angstfølelsen i kroppen, som da jeg kjørte hjem etter 22.07.11. Jeg ble rett og slett skremt av de store og voldsomme overskriftene om mulige terrorhandlinger i Norge.

Det var ikke før jeg kom hjem i min egen leilighet at jeg kjente at jeg klarte å senke skuldrene, og slappe av. Tanken på at jeg måtte dra ned til byen igjen for å gå på jobb i dag virket ikke mye fristende der og da.

Det var og er ikke noe alternativ å ikke gå på jobb, så her sitter jeg nå å ser rett opp på Regjeringsbygget som fortsatt er innpakket og tildekket. Den voldsomme angsten jeg følte i kroppen i går har gitt seg, men jeg klarer ikke å skyve tankene vekk fra det som skrives med de største og rødeste fontene i nettavisene. Kommer det til å skje noe, klarer de finne ut hvem denne gruppen er som er på vei hit, og klarer de å stoppe dem?? På en måte har jeg ikke lyst til å lese aviser og høre på nyhetene for jeg vet hvordan det får meg til å føle meg etterpå, men på en annen side så klarer jeg ikke å la være heller.

Om ca 3,5 time tar jeg sommerferie, og slipper å dra ned til Oslo sentrum på 4 uker. Jeg må ikke oppholde meg på plasser som er et naturlig mål for terrorhandlinger, og det kjennes veldig godt. Jeg kommer ikke til å sitte inne i leiligheten i ferien for de jeg ikke tør å dra noen steder, men det kan nok hende at gårsdagens uttalelser får meg til å tenke en gang ekstra på hvilke reisermål jeg velger.

Nå skal jeg spise de siste bitene av lunchenmaten min, og så er det tilbake til jobben.

#angst #skremt #redd #terrorhandlinger #oslo #ferie #regjeringsbygget

4 kommentarer
    1. Med slike tanker i kroppen skal det bli godt med ferie nå. Tenk på andre ting, hvor du skal i ferien vet jeg ikke. Men du kan hvertfall komme deg ut, oppleve noe nytt og nyte ferien. Vi har det tross alt godt her i landet så ikke glem at det er mye verre i andre land. Ha en fin aften.

    2. Jeg skal forsøke å glemme, men det avhenger helt på om det skjer noe eller ikke. Skal nok klare å nyte ferien på et vis allikevel. Ha en fortsatt fin kveld du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg