Ikke bare lever den…

Nå, har den også begynt å komme med blomster igjen…. Hva snakker jeg om, jo min fine og stanhaftige Azalea som jeg så stolt viser fram med jevne mellomrom, og som jeg er helt overbegeistret over at jeg har klart å holde liv i.

Jeg trodde først at det var et par tørre blader, for jeg hadde ikke på brillene å så ikke så veldig godt, men det var det ikke. To små nye knopper var å vei til å åpne seg, og jeg var nesten i ekstase. Jeg har definitivt ikke grønne fingre, og derfor var dette veldig morsom.

Min mor var veldig flink med Azaleane sine, og fikk de til å blomstre igjen og igjen… Hun sverget til at de måtte stå kaldt, for at de skulle komme igjen. Det har definitivt ikke denne gjort, for den står i kjøkkenvinduet mitt å får varmen fra den opphetede balkongen min. Den står derimot ikke rett i sola, men alikevel. Blir spennende å se om den kommer med noen flere blomster, men gjør den ikke det er jeg kjempefornøyd med de to som har kommet jeg :o))

Ellers så er det kun noen Ildtopper av forskjellig sort som pryder mine vinduskarmer… Leiligheten er full av planter, men de er bare grønne som tydeligvis trives veldig godt….. Selv om jeg ikke alltid er like flink til å vanne dem jevnlig!!

#azalea #blomster #knopp #ildtopp #planter #grønne

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg