På tur til Eidsvollsbygningen…

For ikke så veldig lenge siden kom jeg hjem fra en flott dag oppe ved Eidsvollsbygningen, sammen med Anne og Kine. Det var akkurat passe varmt, litt overskyet og litt sol innimellom.

Jeg hadde i forveien avtalt med Anne at jeg skulle hente henne kl 11, og for en gang skyld var jeg hos henne før tiden :o)) Så gikk ferden opp til Sørum for å hente Kine, for vi dro videre til Eidsvoll. Det var ikke en eneste ledig plass på P-plassen, så jeg kjørte bort å parkerte på et gjørmete jorde. Klarte å finne en plass hvor det var gress, og hvor vi kunne komme oss ut og inn av bilen uten å bli leirete på skoene.

Vi ville gjerne ha med oss omvisningen så vi stakk inn å kjøpte billetter til det, men vi måtte vente i 1,5 time før vi kunne komme avgårde. Det var mange mennesker der, og de tok ikke med seg for store grupper av gangen. Mens vi ventet på at det ble vår tur til å bli vist rundt i Eidsvollsbygningen tok vi en en liten tur rundt i området å kikket på stedet. Vi hadde tatt med oss kamera, så vi tok noen bilder mens vi ruslet rundt.

Dersom du skal til Eidsvoll så må du få med deg omvisningen inne i bygningen…. Vi fikk med oss en guide som var riktig dyktig, og kunne sine ting. Hun var flink til å fortelle, noe som gjorde at omvisningen ble en fornøyelse fra start til slutt. Fikk vite noen regler innen vi gikk inn, og en av dem var at vi ikke skulle røre noen ting…. Det klør det jo i fingrene mine etter å gjøre akkurat det, MEN jeg holdt meg i skinnet denne gangen å klarte å la være :o)) Etter omvisningen ruslet vi tilbake til bilen igjen, og satte nesen tilbake hjemover.

Vi diskuterte litt hvor vi skulle spise middag…. Jeg foreslo Nebbenes, men de andre to hadde mer lyst til å spise hos Marché på Kløfta, og da ble det der. Jeg hadde ikke noe i mot å spise der, for de har veldig god mat. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å bestille fisk, men det endte opp med en “Hamburgertalerken m/pommes frites” Den smakte veldig godt, men den var så stor at den kunne fore to røslige karer så jeg klarte ikke å spise den opp. Det hadde ikke blitt noe kaffe på meg, så jeg bevilget meg en kopp til isen jeg tok til dessert.

Det var godt med folk der, og de fleste av dem var arbeidskarer som var på veg hjem fra jobb…. Vi ble sittende en god stund å skravle før vi gikk ut i bilen igjen å kjørte videre.

Angus-gutten (katt) til Kine er 4 år i dag, og hun ville kjøpe en presang til ham så vi dro bort på Triaden når vi kom til Lørenskog. Jeg passet på å kjøpe mer kattemat til mine to frøkner + at de fikk hver sin liten leke til å ha catnip i. Når vi var ferdig med å handle var klokka ca 18, og Kine fant ut at hun rakk toget hjem kl 18:15 hvis vi kjørte henne til Lillestrøm. Vi rakk det akkurat :o))

Når jeg kom hjem gikk jentene helt bærsærk når de fikk kattelekene med catnip…. Jeg holdt på å le meg fillete av den ville leken de holdt på med i lange leiter, men til slutt ble de trøtte å nå ligger de rett ut å sover. Selv skal denne damen rusle ut på kjøkkenet å brygge en stor kopp kaffe, så synke ned i godstolen å se Midsummer Murder.

Ha en fortsatt fin sommerkveld, blogges!

#eidsvoll #eidsvollbygningen #omvisning #perfektdag #sommer #tirsdag #trivsel #kos #kløfta #nebbenes #marche #capnip #triaden #lørenskog #angus #katt 

8 kommentarer
    1. Ser ut til å være et vakkert sted, har aldri vært der selv. Du tar veldig flotte bilder 🙂
      Jeg har oså spist Hamburger middag et par ganger i sommer…Litt digg, sån til en forandring..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg