Rett ut….

De siste dagene har ikke vært spesielt festlige, for jeg har vært skikkelig dårlig…. På lørdagen begynte jeg å bli forkjølet, og tenkte vel at det verste ville være over innen mandagen når jeg skulle å jobb igjen. Gikk ikke helt sånn dessverre, for søndagen kom og formen var elendig med høy feber, tett nese, og en forferdelig hoste.

På mandagen var jeg enda verre, og måtte ringe på jobben for å si at jeg ikke orket å komme. Det samme var det på tirsdagen og i dag.

Det tok ikke lange stunden innen jeg hadde gått igjennom lageret med Kleenex, og jeg måtte gå over til dorull i stedet. Nå er det et ganske mykt papir, men det tok ikke så lang tid innen nesen var blitt rød og veldig sår. 

I dag var det tomt for både det ene og det andre i skapene mine, og jeg hadde ikke noe annet valg enn å dra ut…. For å orke å dra noen steder var jeg nødt til å ta meg en Ibux, og når den begynte å virke dro jeg ned på Ultra å handlet det jeg trengte. Passet på å stikke innom apoteket og kjøpe en flaske med Miwana Naturell – Isoton satlvannsoppløsning for å rengjøre og fukte nesen. Jeg kan ikke bruke Otrivin, for det blir jeg så tørr i nesen og bihulene at jeg hoster meg nesten fordervet.

Når jeg kom hjem igjen var jeg helt utslitt, og måtte legge meg litt nedpå senga for å slappe av en stund. Jeg er så lei av å være dårlig, så nå håper jeg at formet kryper opp noen hakk sånn at jeg kan gå på jobb i morgen.

#forkjølet #feber #hoste #sår #nese #kleenex #ibux

7 kommentarer
    1. SÃ¥ kjedelig Ã¥ gÃ¥ slik i mange dager da, nÃ¥ mÃ¥ du bare ta det rolig og “pleie”deg selv , sÃ¥ du blir helt bra..før du setter igang igjen…God bedring 🙂

    2. annebe: Tusen takk :o)) Ikke så vanskelig å ta det med ro skal jeg si deg, for jeg orker ikke så mye. Blir fort sliten av den minste bevegelse. En ting er sikkert, og har ikke formen bedret seg til i morgen går jeg til legen!!

    3. Uff da:o(. Du må kjøpe timian-te og honning. Jeg har ikke vært forkjøla siden jeg begynte med det. Men engang jeg kjenner at noe kommer krypene brygger jeg meg en kopp med te med honning. God bedring.

    4. Ann: Takk for tipset :o)) timian te er godt, men honningen tror jeg at jeg skipper. Ikke noen favoritt hos meg, skjønner du :o))

      Dere hadde en fin dag på søndag hørte jeg i Østmarka :o))

    5. Jeg liker ikke te… sÃ¥ jeg MÃ… ha noe søtt i;o).
      Ja, det var en veldig fin dag:o). Herlig vær – hÃ¥per vi fÃ¥r noen flere sÃ¥nne helger.

    6. Ann: Det blir garantert noen turer ut i skog og mark…. Anne og jeg pleier Ã¥ ta et par turer pÃ¥ høsten for Ã¥ ta noen høstbilder, og da hadde det jo vært veldig hyggelig om du ville være med ogsÃ¥ :o))

    7. Vil gjerne være med:o).
      Og du… har du prøvd fotsone? Hilde pÃ¥ Oppsal er veldig flink. Da skal nok bihulene dine fÃ¥ kjørt seg;o). Jeg skal til henne i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg