En dag på Plantasjen

I dag spratt jeg opp kl 9, en god stund før alarmen begynte å ule på nattbordet….

Jeg hadde avtalt med Anne og Ann-Karin at vi skulle ta oss en tur opp til Plantasjen som ligger rett ved Olavsgård. Der har de et stor utvalgt i blomster og grønne planter.

Siden Ann-Karin bor like i nærheten av meg dro jeg bort å hentet henne, før vi dro opp til Lørenskog og hentet Anne. Etter gårsdagens gråe og triste vær, var det veldig deilig å våkne til en dag med masse sol. Noe som har fortsatt igjenom hele dagen :o))

På veg opp til Plantasjen skjedde noe som var skummelt…. Ikke så langt fra Anne kjørte vi opp mot en litt større vei hvor alle 3 filene går samme veien, og plutselig ser jeg en en sølvgrå bil komme mot oss i feil retning. Jeg stoppet sånn at jeg sperret veien for de som kom bak, og gjorde tegn til at personene i bilen skulle snu. Idiotdamen som kjørte bak meg forsøkte å kjøre forbi meg på min høyre side, men jeg fikk sperret henne.  Heldigvis gikk det bra denne gangen, men det var bare flaksen…., grøss!!

En sånn plante var det jeg kjøpte forrige helg, som jeg satte ned på graven til mamma og pappa, fin hva??

Meningen var at jeg bare skulle kjøpe en ny lykt til graven, men det ble mer da vettu!! I tillegg til lykten ble det 5 sorte potteskjulere, 2 pakker med gravlys, orkideen m/potteskjuler på bildet over. De sorte potteskjulerne skulle koste 29,90 i flg prislappen, men da jeg skulle betale syntes jeg det ble billigere enn forventet. De kostet ikke mer enn 17,- stykke :o))

Etter å ha rusla rundt en stund ble vi sultne og trengte en aldri så liten pause. Akkurat i det vi kom bort til kaféen gikk noen fra det eneste ledige bordet, og Ann Karin satte seg ned å holdt av mens vi gikk for å kjøpe mat. Jeg hadde bare spist en banan så jeg var helt susete i holdet, så det var på tide å få i seg mat. Det ble et karbonadesmørbrød på meg og en kopp kaffe.

Jeg pleier omtrent aldri å møte noen kjente når jeg er noen steder, men i dag ble jeg overrasket. Først møtte jeg en tidligere kollega, som jeg nesten ikke har sett siden hun gikk av med pensjon for en god stund siden. Like etterpå gikk jeg rett på en barndoms- og ungdomsvenninne og mannen hennes som jeg ikke har sett på borti 25 år eller noe sånt. Det var så koselig å treffe henne igjen å slå av en liten prat. Vi hadde begge blitt eldre, og noen flere smilerynker har det blitt siden sist men ellers var ikke mye forandret. Vi ble enig om at vi skulle forsøke å møtes igjen, og det håper jeg virkelig at vi får til.

Anne hadde handlet endel så vi kjørte ned i garasjen å hjalp henne å bære opp varene hennes. Jeg var litt kaffetørst jeg, igjen, så jeg inviterte megselv til en kopp eller to. Dermed ble vi sittende en god stund hos henne å skravle en hel masse. Det er hyggelig med sånn dager som man bestemmer seg for å ha helt plutselig :o))

Felix-pusen til Anne var i sitt rette ess i dag, og han var helt propell innimellom… Her har han plantet seg oppå kjøkkenbordet for å ta seg en aldri så liten hvil. Han er en skjønn og hærlig pusegutt :o))

Ann Karin ble med meg hjemom for å få noen hvite potteskjulere som jeg hadde bestemt meg for å kaste i komprimatorbilen. Veldig glad for at hun ville ha dem, og de får komme til nytte hos henne.

Når jeg kom hjem igjen etter å ha kjørt Ann Karin hjem var det på tide å begynne med noe middag både til megselv og mine to hårete samboere. Magen min romlet så høyt at den overdøvet radion, så det var på høy tid med noe middag. Heldigvis hadde jeg noen fiskeburgere i kjøleskapet, og mens potetene sto å fosskokte føyk jeg rundt å vannet alle plantene mine. Noen av dem hang litt sånn på skakke, og nærmest skrek etter å få vann….!!

Nå har kvelden senket seg, og resten av denne kvelden har jeg tenkt å sitte foran tv’n å sløve…

Ha en fortreffelig søndagskveld, bloges :o))

#plantasjen #planter #orkide #potter #lykt #lørenskog #felix #katt #lambertseter #høst #sol #mat #fiskeburger 

6 kommentarer
    1. Bra at det gikk bra i trafikken. Mye pent her men jeg besøker aldri slike steder på søndager, handle kan jeg gjøre ellers i uka. Men de ter moro og se på alle fargene og kjenne duftene fra div blomster på slike steder, artig at man treffer gamle bekjente, ikke så altfor ofte jeg opplever det. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Selv syntes jeg det er et perfekt sted å tilbringe søndagen :o)) Jeg er skjelden hjemme før 17:30 om ettermidagen i uken, og da skal jeg spise middag. Etter det orker jeg bare ikke å dra ut igjen.

      De hadde virkelig mangle flotte blomster på Plantasjen nå, men det er fult overalt her hos meg så jeg kunne ikke handle noe serlig denne gangen. Ja det var spesielt morsomt å treffe igjen barndomsvenninnen min :o))

      Ha en flott kveld videre!

    3. En vellykket dagstur til Plantasjen i går, det blir alltid mer enn man har tenkt 😀 Den orkideen har jeg aldri sett maken til, blir det bittesmå blomster på den tro? Jeg kjøpte en kjempe av en Fredslilje i forrige uke, som jeg visste jeg ikke hadde stor nok potteskjuler til. Jeg trillet rundt med planta og fant en stor sak i grått som jeg satte planta i. Jeg så ikke på prisen for skjuler måtte jeg jo ha, ikke sant, he he. Når jeg kom til kassa, betalte sef med kort å trilla ut til bilen. Når jeg kom hjem så jeg at jeg KUN hadde betalt for planta!!! Skjuleren kostet kr 299,- alene, fikk litt sånn: Hva gjør jeg(??) Ærlig som jeg er ringte jeg og fortalte dem hva som var skjedd, men om jeg kunne komme dagen etter å betale (?) Da svarte mannen jeg snakket med: ‘Ærlige kunder liker vi, så behold skjuleren som en gave fra oss’. Det lønner seg å være snill jente innimellom 😀 God høstkveld, nå moder tenne alle lys 😉

    4. Jeg har aldri sett den typen orkide selv… Et par av dem i butikken blomstret, og de hadde en stengel med små hvite blomster. Ikke mange hadde vært så ærlig som du var, kanskje ikke jeg heller!! Jeg har en ganske stor fredelige stående i stuen, som jeg har hatt i mange år. Den var ganske romslig da jeg kjøpte den, men nå er den enda større.

      Jeg koser meg virkelig når jeg er på Plantasjen ved Olavsgård, og kan gå rundt der i timevis :o)) Hehe, jeg burde legge tilside penger i sommerhalvåret sånn at jeg har til å dekke alle lysene jeg bruker, fra nå og igjennom hele vinteren. Ha en fortsatt fin kveld kveld/natt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg