Det blÃ¥ser i trea i dag…

Denne helgen har jeg definitivt ikke ligget på latsiden, selv om jeg godt kunne ha tenkt meg å gjøre det…. 

På lørdagen to jeg fram en rull med søppelsekker, og gikk løs på skapene mine. Med hard hånd kastet jeg alt jeg ikke hadde bruk for, og som jeg ikke hadde lagt hånd på det siste året. Det gikk så fort ned i søppelsekken at jeg ikke fikk tid til å ombestemme meg, og jammen ble det 3 fulle sekker og noen mindre plastposer som jeg litt senere på dagen slepte ut i søppelrommet.

Det var knallvær ute, og jeg satte meg ut på balkongen med kattene å slappet av innimellom med en kaffekopp.

For to-tre år siden kjøpte denne hyllen og en til hos Indiska på Nordby Senteret, men jeg har aldri fått somlet meg til å henge dem opp. Når jeg ryddet i går fant jeg dem igjen, og da banket jeg inn noen spikre og fikk dem opp på veggen i stua. De grønne lysglassene kjøpte jeg også hos Indiska, og syntes de passet helt perfekt oppå hyllene :o))

Det var på tide å skru klokken tilbake natt til i idag, og det betydde at jeg kunne sove litt lenger i dag….

Når jeg våknet til morran i dag, var kroppen min helt død…. Jeg hadde mest lyst til å dra dyna over hode og sove videre, men det kunne jeg ikke. For jeg bare måtte vaske og gjøre rent på badet, skifte på sengen og vaske tøy….  De siste to tingene er jo ikke så slitsomt, men å vaske badet er straks litt mer utfordrende når man i utgangspunktet er sliten i kroppen.

Jeg tvang meg opp av senga, og satte i gang før jeg fikk tid til å ombestemme meg…. Skinnende rent ble det, og helt nye oransje håndklær og vaskekluter ble hengt opp. De jeg har hatt oppe kommer til å havne i søppelen tror jeg, for makan til håndklær som støver har jeg ikke sett før. Hele baderommet var dekket av et tynt burgunder støvlag…. At de kan støve og loe litt er greit, men ikke sånn som dette :o((

Det skal bli godt å krype under dyna i kveld i rent sengetøy, og jeg kommer helt garantert til å sove veldig godt :o))

Mens vaskemaskinene holdt på ute på badet, tok jeg med meg kaffekoppen å satte meg ut på balkongen… Ute blåste det noe helt vanvittig, og trærne la seg nesten over på siden… Naboen over meg har gjort som meg og satt opp en vegg på balkongen for å skjerme for innsyn. De har ikke innglasset balkong som meg, og de hadde ikke festet den ordentlig. I hele dag har den stått å slått, og jeg trodde nesten den skulle gå over ende et par ganger. Ut på ettermiddagen kom de hjem, og da hørte jeg at de var ute å festet den.

Sola kom fram og jeg la meg tilbake å slappet av, og det tok ikke lange stunden før jeg sovnet. Jeg hadde vært smart nok til å ta på en varm jakke, for når jeg våknet igjen var sola borte å da var det ikke så varmt å ligge der lenger. Det gjorde nå veldig godt med en liten hvil.

På fredagen laget jeg lapskaus, og jeg laget såpass mye at det var til flere middager… Siden jeg har holdt på å styre hele helgen var det greit å varme opp lapskausen, men etter å ha spist det i tre dager må jeg innrømme at jeg er lei… I morgen blir det fisk, helt klart :o))

Resten av kvelden skal jeg sitte med bena på fotskammelen og sløve foran tv’n….

Ha en fortsatt fin søndagskveld, blogges!!

#rydde #kaste #vaske #balkong #vind #indiska #hylle #lysglass #kaffe #lapskaus #vaskemaskin #sengetøy #rent #trøtt #sliten

2 kommentarer
    1. På lørdag var det knallvær så da ble badet vaska nokså grundig før jeg tok en skogstur på 5 timer, høstens første bål ble tent etter 3 timers vandring. Hadde tørr ved med meg, mat kjøpte jeg uderveis. Gikk hjem via kiwi og var hjemme kl 19.20. Ble en runde med vaskekluten på søndagen så renhold har vært i sentrum her i huset denne helgen. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Det er godt Ã¥ fÃ¥ vasket ordentlig ned innimellom, selv om det er et ork. Med to katter, som har sin toalett pÃ¥ badet blir det fort skittent igjen! Det var jammen litt av en tur du har vært pÃ¥, men med det fine været var det nok bare flott :o)) Ha en fortsatt fin kveld videre du ogsÃ¥…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg