Kanel pÃ¥ en snurr…

På tv har de reklamert for bakeklart kanelfyll og sjokofyll, og jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hvordan det var. Da jeg dro hjem fra jobben i dag stakk jeg innom Rema for å se om de hadde det der. 

De hadde begge to der, så jeg kjøpte en av hver… Hadde tenkt på å kjøpe den med eplefyll også, som jeg har sett på reklamen, men den hadde de ikke. Får heller kjøpe den en annen gang.

Jeg hadde gjær i kjøleskapet, og bestemte meg for å sette en hvetedeig med en gang jeg kom hjem fra jobben. Mens den sto å koooste seg på benken laget jeg meg en lett middag. Jeg hadde igjen et par medisterkaker fra søndagen, så jeg slang de i pannen og varmet dem. I stedet for å koke poteter ol, slang jeg de to kakene på et par skiver brød. Raskt og enkelt :o))

Etter å ha sett X-antall program med Paul Hollywood, som virkelig kan behandle en deig så fulgte jeg hans gode råd. Jeg endte opp med en fin deig, som jeg lett fikk kjevlet ut etterpå. 

Jeg delte deigen i to, og så lagde jeg et brett med kanelsnurrer… Helt ærlig, så syntes jeg at fyllet var noe ordentlig klin å veldig søtt. Det var lett å smøre fyllet utover deigen, men jeg kunne kanskje ha hatt på litt mindre!!!

Jeg laget et klippebrød av resten av deigen, og der smurte jeg på sjokoladefyllet… Den ble litt skeiv når den kom inn i ovnen, la seg liksom over på den ene siden. Jeg har ikke smakt på den enda, det må vente til lørdagen når jeg skal ha gjester… Tok et par kanelsnurrer derimot, og de var ganske gode om litt vel søte kanskje!!

Neste gang jeg skal lage kanelsnurrer kommer jeg nok til å gjøre det på gamlemåten, hvor jeg har litt smør på deigen og strør over kanel og sukker.

#kanelfyll #sjokoladefyll #bake #kanelsnurr #klippebrød

12 kommentarer
    1. Har ikke sett den reklamen jeg,men greit å vite..da trenger jeg ikke prøve..:)
      Men det sÃ¥ godt ut da og med litt sterk kaffe er det jo ok med litt søtt…God natt<3

    2. annebe: Det beste er nok Ã¥ lage alt fra grunnen av…. Jeg er veldig spent pÃ¥ hvordan klippebrødet blir, for sjokoladefyllet var nemlig ikke like søtt. Ha en riktig god natt du ogsÃ¥ :o))

    3. SÃ¥ bra at du prøver ut ting for meg, he he, hadde nemlig tenkt Ã¥ kjøpe kanelfyll, men da dropper jeg det 😀 Vi er ikke sÃ¥ glade i søtt, sÃ¥ da blir det gamlemÃ¥ten med bare litt sukker 😉 Planta blomstrer og trives, men den er altfor stor til vinduskarmen, sÃ¥ jeg mÃ¥tte lÃ¥ne en ‘søyle’ av mamma og sette den foran terrassedøra. Den bobler og drikker MYE vann fra bøtta, he he. Ha en fin dag!

    4. De der ser kjempegode ut og lukter sikkert deretter. Kjipt at man ikke kan lukte pÃ¥ bildene av mat du legger ut her….. Ha en fin kveld.

    5. Lene S.: Jeg syntes det greit Ã¥ fÃ¥ testet ut disse tingene, hehe… Spesielt siden det ser sÃ¥ enkelt og godt ut i reklamen. NÃ¥ vet vi jo at reklamen lyver, innimellom :o)) SÃ¥ flott at azalean trives og har det bra, for den er ikke noe lett plante Ã¥ holde liv i. Første gangen for meg at det har gÃ¥tt sÃ¥ bra :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg