Litt oppdatering…

Det blir liksom ikke blogging hver eneste dag nå for tiden…. Når jeg kommer hjem fra jobben om ettermiddagen er jeg så trøtt og sliten at jeg ikke har noe energi til å sette meg ned å skrive noe, ikke det at det skjer så mye om dagen heller…

På torsdag møtte jeg Anne for at vi skulle dra på Brilleland for å se på nye briller. Vi har begge to snakket lenge om at det var på tide å skaffe nye briller. Mine briller ble kjøpt for ca 4 år siden, og jeg syntes det var på tide med en forandring. Det er ingen lett oppgave å finne en ny innfatning,og jeg brukte like lang tid denne gangen som jeg har gjort før.

Til slutt fant jeg to stk. som jeg valgte… Et par skal være de jeg bruker daglig, og det andre når jeg leser og jobber på PC’n. Jeg fant begge innfatningene på den rimeligste hyllene. Jeg har brillekonto hos Brilleland så jeg tar begge to på den, og så betaler jeg ned hver måned. Foto av innfatningene kommer når de er klare og hentet. De hadde ikke noen time til synstest før lørdag 29.11. Det skal bli deilig å få nye briller…

Fredag skjedde det ingenting av interresse.

Lørdag var det å stå opp tidlig for å bli ferdig til frisørdamen kl 10. Formen var bånn i bøtta da klokka ringte, men det var ingen bønn for opp måtte jeg jo. Jeg viste jo at det ville bedre seg når jeg først kom meg opp, og det gjorde også det innen jeg kom meg ut av døra. Håret mitt hadde blitt ganske langt og veldig flisete i tuppene, så det var virkelig på tide med en klipp.

Siden jeg nå har valgt å ha en lys farge syntes ikke etterveksten så godt, men i det rette lyset kom den fram alikevel…. Hehe, det er ikke så veldig lenge siden jeg ikke kunne tenke meg å ha lyst hår i det hele tatt, men nå har det blitt en vane. Dessuten er det min naturlig farge også :o))

Etter at jeg var ferdig hos frisørdamen stakk jeg inn på Nille og kjøpte lysbrettet jeg hadde sett på tidligere i uken, og jeg fant samtidig noen flotte lysglass som passet perfekt, ikke sant?

Så dro jeg ned på Bryn senteret for å investere i en ny parfyme Alien, men den hadde de ikke. Derfor dro jeg en kjapp tur ned til Oslo Sentrum for å sjekke ut om de hadde den hos Gunnerius, men nei da. Jeg hadde ikke lyst til å gå derfra uten noen ny parfyme, siden jeg ikke hadde noen hjemme. Endte opp med en jeg hadde hatt tidligere fra Lancombe – Hypnóse. Den er ikke så sterk som Alien, men duften her hærlig :o))

Jeg hadde ikke noe spesielt å gjøre hjemme, så når jeg først var nede i Sentrum tok jeg meg like så godt en tur igjennom gatene. Gikk bort Storgaten og opp til Stortorvet hvor Oslo Domkirke og Glassmagasinet ligger, så bort og oppover Karl Johans gate opp til Egertorget. Det var et yrende folkeliv overalt, og ingen hadde liksom dårlig tid som man oftes ser i ukedagene. Jeg gikk ikke videre bortover Karl Johans gate, men tok av å gikk Akersgaten bort en stykke før jeg skrådde ned igjen mot Stortorvet og bort Torggaten.

Det hadde blitt lite mat på meg, så da jeg kom ned til Lilletorvet stakk jeg inn på Rema og kjøpte et skolebrød som jeg tok med meg hjem å spiste til en kopp kaffe. Jeg var ganske sliten, spesielt i det venstre kneet så det var godt å sitte ned å slappe av en liten stund.

Ronja liker å være der jeg er, og som planter hun seg godt oppå stuebordet…. Om det betyr at lysglass og pynt blir flyttet runde, og noen ganger nesten detter på gulvet bryr ikke den skjønne pusen seg nevneverdig om :o))

Det var finale i “stjernekamp” i går, og siden Jørn Hoel gikk ut forrige gang håpet jeg at Nora skulle vinne. Det gjorde hun med glans. Hun har jo blitt bedre og bedre for hvert program, og leverte virkelig i går kveld. 

#brilleland #briller #innfatning #synstest #strømmen #frisørdamen #hårfarge #nille #lys #lysglass #lysfat #alien #lancome #hypnóse #pafyme #bryn #gunerius #kicks #storgaten #stortorvet #oslodomkirke #glassmagasinet #karlsjohansgate #egertorvet #torggaten #lilletorvet #rema #skolebrød #kaffe #ronja #katt #stjernekamp #nora #seier #jørnhoel

2 kommentarer
    1. Var på et lite julebord på lørdag ettermiddag. Vi hadde det på et hotel noen mil herfra, vi var 4 stk, passe mange for meg. Var hjemme kl 18.30 – det ble mye god mat på det julebordet. Håper du er fornøyd med brillene, et er dyrt innkjøp men en nødvendighet for mange, gikk med det i 12 år da jeg var mindre. Mye bra på Nille, altfor sjelden jeg besøker den butikken. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Julebord kan være koselig det, hvis det ikke er så mange… Fire stykker er som du sier passe, for da får man snakket med alle sammen.

      Brillene ligger godt hos Brilleland enda, først skal jo synstesten tas om et par uker og så må brillene bestilles. Regner med at de sitter på nesen først rett før jul. Blir en fin,men dyr julegave til megselv :o))

      Jeg handler mye hos Nille, for de har mye spennende å fint til en ikke altfor dyr penge. I allefall når det gjelder pynt og stash til hjemmet :o))

      Ha en fortsatt fin søndagskveld du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg