Sen start på dagen…

Det var deilig å kunne sove til jeg våknet av meg selv i dag, for jeg har vært så sliten og uopplagt de siste dagene. Det kommer nok mest av at jeg ikke har vært helt i form. Jeg har hatt feber, som jeg har holdt i sjakk på jobben med febernedsettende, men som i grunnen har tatt det meste av kreftene min når jeg har kommet hjem. Jeg har for det meste sittet innpakket i pleddet mitt med vifteovnene på høygir å halvsov.

Allikevel har jeg da vært våken nok til å skaffe og installere et nytt design på bloggen min. Jeg hadde hatt det gamle så lenge, at jeg følte at jeg måtte fornye meg litt. Fant dette hos Kvdesign som jeg likte :o)) Det gikk ikke akkurat på skinner å installere det, for når jeg forsøkte å legge inn en automatisk underskrift, som skal synes i innleggene gikk det helt galt. Ting flyttet på seg, og jeg måtte starte på nytt et par ganger innen jeg skjønte hva jeg hadde gjort feil. Nå forhåpentlig har det ordnet seg!!!!

Etter flere dager med mye tåke på morningen og ettermiddagen, våknet jeg opp til en strålende dag utenfor. Solen skinner, og det er et par kuldegrader ute… perfekt. I går var vi heldig å fikk litt snø, ikke så mye, men nok til at det lyste opp når kvelden kom. Barna i blokken ovenfor har akkurat vært ute å akt i bakken mellom blokkene, og de storkoste seg å hadde det så fint.

Håper det kommer enda mer snø, for nå kjenner jeg at jeg er så klar for vinter. Desember er vel den måneden jeg virkelig ønsker at det skal være mye snø, for da kommer jeg i julestemning. Det er godt å krype opp i sofakroken med noe varmt å drikke å litt godt på bordet :o))

Jeg har nettopp fixet neglene mine, som hadde blitt veldig lange å veldig stygge. Det er greit med lange negler, men nå fram til jul skal jeg forsøke å bake litt å da liker jeg ikke at neglene mine er lange. Det er enklere å jobbe med korte negler.

I dag har jeg tenkt til å bake lussekaker, å ja da jeg vet det ikke er Lucia denne helgen, men jeg rekker ikke å gjøre det til uken. Det skjer noe hele tiden, og baker jeg dem like godt i dag å slenger de i fryseren. De er like gode når jeg tar dem opp igjen :o)) Som regel har jeg bakt dem dagen i forveien slik at de er helt ferske på Lucia-morgenen, men de kan fint lages i forveien.

Naboen over skal ha julefest i dag, og har hengt opp nabovarsel i tilfelle det blir “litt” bråk. Det er så stille i denne oppgangen at det er hyggelig med litt lyd innimellom, og helt ærlig tror jeg ikke det blir så ille. Sist gang de hengte opp nabovarsel når de skulle ha fest, så kunne jeg knapt høre dem!

Nei, nå får jeg sette deigen min for den skal heve en stund også…

Ha en strålende lørdag, blogges :o))

#uopplagt #feber #vifteovn #kvdesign #vær #jul #vinter #snø #sol #negler #lucia #lussekatter #deig

4 kommentarer
    1. Helge: Tusen takk, det var på tide å fornye seg litt nå :o)) Jeg må også kjøpe meg brodder, sånn at jeg slipper å gå overende når isen kommer, for det gjør den før eller siden :o)) Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

    2. God formiddag 🙂 Jeg har rost headeren din før og nå roser jeg resultatet av lussekattene, håper de smaker like godt som de ser ut 😀 Hvor har du kjøpt det manikyrsettet? Jeg hadde ett, men det har takka for seg og det er langt til Paris, selv med fly, he he. Ha en fin søndag, her er plenen grønn igjen 😉

    3. Lene S.: Jeg kan love deg at lussekattene var gode :o)) La til side et par stykker i går som jeg tok til en kopp kaffe, nam nam!! Manikyrsettet mener jeg at jeg kjøpte hos Jula på Lørenskog for en god stund siden. Jeg har sett maken et eller annet sted, for ikke lenge siden men husker ikke hvor det var. Mulig det kunne være Rusta på Strømmen, som også har en avdeling nede på Alna, vis a vis senteret.

      Nå har kakelinna satt i gang utenfor, om noe litt tidlig! Det har begynt å blåse en del også akkurat nå… En positiv ting er at jeg kan nå i allefall ha balkongdøren åpen så frk. Ronja kan løpe ut og inn…. Ellers henger hun i vinduskarmen å skriker å ser anklagende på meg, hihihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg