Snublefot, det er jeg det…!!!

I går skulle jeg en veldig kjapp tur bort på Clas Ohlsson i Torggata for å handle…. Siden jeg skulle ha en feriedag i dag, kunne jeg ikke somle for mye ute siden jeg hadde noen saker og ting som måtte være ferdig innen jeg gikk hjem. Derfor stakk jeg hendene langt ned i lommene på jakken min, og satt inn turboen bortover Torggata. Siden det var så mye folk ute å julehandlet ble det rene slalomrennet bortover….

Nå skal det sies at jeg ikke er så fleksibel og myk i leddene mine lenger, og derfor løfter jeg ikke alltid bena så høyt som burde…. Rett ved inngangsdøren til Clas Ohlsson gikk det som det måtte gå da jeg sparket forsiktig borti en helle som sto litt opp. Med en gang var det som alt skjedde i sakte kino, og jeg kjente at jeg mistet balansen å begynte stupe forover.

Jeg ville liksom forsøke å redde situasjonen, men det var allerede for sent å jeg innså at jeg kom til å ramle pladask midt bland alle julehandlende mennesker. Jeg klarte å vri meg en aning med overkroppen sånn at jeg traff bakken på baksiden av høyre side, mens kneet mitt dundret ned i bakken med et brak. Folk stimlet sammen og alle lurte på om det gikk bra med meg, og det hadde det jo. Ingenting var brukket, men det var grisevondt å jeg klart ikke å komme meg opp ved en hjelp. En veldig hyggelig mann tok tak i hånden min å hjalp meg opp.Jeg syntes hele oppstandelsen var flau, og takket mannen for hjelpen å forsvant inn hos Clas Ohlsson hvor jeg hinket rundt å handlet.

Senere på kvelden var det meningen at jeg skulle på Julekonsert i Oslo Domkirke, men kneet mitt hovnet opp til trippel str å ble veldig stivt. Jeg var nødt til å droppe konserten, og satt resten av kvelden med benet høyt.

Da jeg våknet til morran i dag hadde hele høyre side blitt skikkelig blå, og hele kroppen protesterte voldsomt når jeg forsøkte å røre meg….. Siden jeg skulle til Sverige å handle i dag var jeg bare nødt til å komme i gang, og selv om jeg har hatt vondt så har det gått veldig greit i dag. Nå i kveld er jeg ganske sliten og mer støl enn noen sinne i tillegg til at jeg er enda blåere på høyre side.

Det er jo typisk at man skal være snublefot sånn rett før jul, men forhåpentlig så er kroppen tilbake til sin vanlige seg igjen om noen dager!! 

#snublefot #ramle #lunch #julehandel #clasohlsson #torggaten #flaut #julekonsert #oslo #domkirke #sverige #jul

4 kommentarer
    1. Det er kjedelige saker men bra du ikke brakk noe. Men det kan fort skje, mye folk i butikker nå for tiden så det er mange ting man kan snuble borti. Men bra at det var folk der og at du fikk fort hjelp. Kjipt at konserten gikk fløyten men slik ble det bare. Ha en fin dag.

    2. Helge: Ja, det hadde tatt seg ut midt i julestria og endt opp med brekt et eller annet, men veldig typisk meg skal jeg si deg!! Folk var veldig vennlig og strømmet til for å hjelpe, og det var hyggelig.

      I dag hadde jeg tenkt Ã¥ ta en runde med støvsuger og skruebøtter…. Jeg er fortsatt veldig stiv og støl, sÃ¥ vi fÃ¥r se hva dagen bringer. Ha en fin dag videre du ogsÃ¥ :o))

    3. Siv Svanem: Jeg er fortsatt veldig stiv og støl, men retter seg nok i løpet av helgen tenker jeg. Kanskje en runde med støvsuger og skurebøtte kan hjelpe til å myke opp kroppen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg