Juleshopping hos Nordby….

I går hadde jeg tatt meg en feriedag for å dra til Sverige for å juleshoppe litt… Det var litt spennende da jeg våknet om jeg klarte å få kroppen ut av senga, etter torsdagens knall og fall. Den var vel ikke sånn veldig villig til å komme seg opp å i gang, men med litt ekstra viljestyrke så klarte jeg det da. Kneet, som dagen før hadde vært veldig stort og hovent hadde heldigvis fått en mer normal størrelse igjen…

Vi ble fire damer på turen, og hadde i forveien funnet ut at vi umulig ville få plass i en bil, så det ble bestemt at jeg også skulle kjøre… Jeg endte opp med å kjøre alene i min bil, men det syntes ikke jeg gjorde det så veldig mye. Jeg var ikke i form til å prate så mye, og da var det like greit at jeg kunne sitte alene å høre på Radio Norges Morgenklubben. Jeg må takke Geir Schau for en skikkelig bra grovvits, for den fikk meg til å le skikkelig å jeg ble i ordentlig godt humør.


Jeg gadd ikke å vaske bilen før jeg dro nedover, og det var nok like greit…. Det var vått og møkkete på veien så det føyket hele tiden ganske mye fra bilene foran. Heldigvis så hadde jeg rikelig med vindusspylerveske på bilen, og det var godt for den måtte brukes hele tiden. Det kom noen veldig bløte snøfnugg, men det ble ikke noe ut av det heldigvis.

Anne hadde veldig lyst til å sjekke ut kjøttdisken hos Maxi Mat, for hun mente at de hadde bedre utvalg enn hos Nordby. Det hadde hun veldig rett i, og selv om jeg hadde kjøpt en ribbe på torsdagen så kunne jeg ikke la være å kjøpe en til hos Maxi. Jeg liker familieribben med kottlettkam, og de fleste de hadde der haddde en tykk og fin svor i tillegg til at den ikke hadde altfor mye fett innimellom kjøttet.

Vi gjorde oss ferdig med all mathandlingen først pluss dyrebutikken for at Anne og jeg skulle kjøpe kattesand til kattene våre. Handlevognen min var så tung at jeg klarte knapt å svinge med den uten å måtte slite meg halvt ihjel.

Ellers ble det ny duft og kosmetikk hos Kicks, vitaminer i helsekosten, snoop i godtebutikken mm.

Da vi dro fra Nordby utpå dagen engang så begge bilene fullpakkede både inne i og i bagasjerommet. Som vanlig stoppet vi hos Marché for å spise middag. Jeg sto lenge å ville ha en lakserett, men endte tilslutt opp med en hamburgertalerken. Skulle kanskje ha tatt laksen, for jeg klarte jo ikke å spise opp all maten min. 

De andre skulle innom moren til AK å avlevere varer, men det hadde jeg ikke lyst til så jeg dro rett hjem til Oslo… På et sted lå det veldig mye snø i veien, og det var litt glatt. Det var bare var vel ca en kilometers belte, og så var det bart igjen. Jeg fikk tømt bilen min å bært alle mine varer inn å pakket bort mesteparten innen de andre kom. Deres varer hadde jeg latt stå utenfor døren min, for jeg orket ikke å løfte dem en milimeter lenger…

Resten av kvelden i går ble brukt til å sitte godt plantet i godstolen å se på tv, og slappe av… Pusene hadde tydeligvis savnet mammen sin, og de nærmest sloss om å få ligge i fanget mitt. Selv om det hadde vært plass, så skal de jo ikke dele med den andre, hehehe!!

Nå sitter jeg å debatterer med meg selv om jeg skal gjøre rent i dag eller vente til i morgen…. Kroppen er ikke helt i humør, så det er kanskje like greit å vente en dag!!!!!

Ha en fin dag videre, blogges!

#juleshopping #handle #nordby #maximat #ribbe #kjøttdisk #matvarer #kosmetikk #kicks #helsekost #vitaminer #bil #skitten #katt #rengjøring #snø

2 kommentarer
    1. Bra at kneet ble seg sjøl igjen slikj at du kunne være med på turen. Det ble sikkert en dagstur av det hele tenker jeg, hvor mange timer ble det? For meg er slike turer mye stress, av den grunn handler jeg det jeg skal ha her i landet. Norge er dyrt men man blir så trøtt av alle folka, alle køene og timene i bilen. Det er billig i Sverige men timene man bruker er der fordet men bare man tar det som en tur går det greit vil jeg tro. Gavene er i boks her, nå er det bare julekort igjen eller julemail. Lettere det en nvia posten, sender man 25 julekort blir det dyr porto. Men det er mange som kutter ut mail til jul og satser på julekort tross høy porto. Det er rart med slike tradisjoner. Ha fortsatt en fin lørdag.

    2. Helge: Vi dro fra meg kl 8, og jeg var hjemme igjen ca. 17:30 så det ble 9,5 time i alt. Jeg koser meg på disse turene, og handler stort sett bare de tingene jeg vet er billigere i Sverige. Selve bilturen nyter jeg, siden jeg elsker å kjøre bil å slapper totalt av da :o)) Selv har jeg så vidt begynt å kjøpe gaver, men må se å få satt i gang for fult over helgen for å bli ferdig. Noen skal sendes å de må avsted raskt. Det er koselig å skrive julekort, og det blir fort over 20 stykker her også. Ha en fortsatt fin lørdag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg