Julen flytter snart inn…


I går hadde jeg tenkt at jeg skulle sette i gang å gjøre rent, og så gå på loftet å hente ned kartongene med julepynt. Så skulle jeg begynne å sette frem og pynte, men dessverre så var ikke kroppen helt med med…. Jeg satt allikevel ikke på baken å latet meg av den grunn, nei da, jeg fikk ryddet, skiftet på sengen og vasket en full maskin med tøy. Det var sånne ting som ikke tar så mye på forslåtte kropper.

Når vi var i oktober og november var jeg fast bestemt på at jeg skulle pynte til jul allerede til 1. desember, men når dagen kom så syntes jeg at det var alt for tidlig. Da skulle jeg vente en uke til før jeg gjorde det, men da ble det heller ikke til noe. Kroppen min er fortsatt stiv og vond i dag også, men ikke fult så ille som den var i går, så i dag skal det skje :o))


Det er litt mørkt og trist ute i dag, og det ser ikke helt ut til at lyset vil komme på ordentlig. Da får man heller tenne mange lys inne for å kompensere og lage stemning. Akkurat det tror jeg ikke blir noe stort problem :o))

Ronja fikk sin ukentlige vask i baken i dag, men det var ikke så ille i dag…. Det ser ut til at hun klarer og vil ta seg en runde der bak selv, og da blir det mindre for meg å ta. Hun er litt rund i magen sin, og derfor syntes hun det er litt slitsomt å komme til å lar noen ganger være. Etter at jeg begynte å ta henne et tak, har hun begynt selv å bli mer nøye med vasken. Slank henne, tenker du!! Vel, her går det i lightfór allerede, men det er ikke så lett å redusere vekten hennes. Hun like aktiv som søsteren, om ikke mere….!!!!


I går lette jeg høyt å lavt etter mammas gamle bok med kakeoppskrifter… I den har hun skrevet ned mange gamle fine oppskrifter på julekaker, også kromkaker. En oppskrift hun alltid brukte, og jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på den. Jeg har aldri stekt kromkaker selv noen gang, men i år har jeg tenkt til å forsøke meg på det. Det blir nok ikke før neste helg tenker jeg, hvis jeg ikke får gløden over meg tidligere da. Boken dukket heldigvis opp etter hvert, på et sted jeg hadde sett flere ganger… Typisk :o))

Ha en fin søndag, blogges!


#jul #julepynt #vaske #støvsuge #pynte #oppskrifter #kaker #kromkaker #katt #ronja #renslig

8 kommentarer
    1. Du kommer nok i mål skal du se om ikke alt blir gjort på en dag 😀 Mine foreldre tenner kun lilla lys i adventstiden, men juletreet og julepynten kom ikke frem før lille julaften og står til 6. januar, det er tradisjon der. I år slipper de, de blir med oss på juleferie 🙂 Mamma hadde bakt Lussekatter i går, så ungene var der og åt mens vi var på jobb. Vi har ikke tradisjon for julekaker her i huset, så krumkaker har jeg aldri laget, flott at du fant din mammas gamle bok 😀 Vi skulle hatt hodelykt på skogsturen i dag, skikkelig mørkt, savnet skiføre forresten, men da var det godt å komme hjem til alle lysglassene og lyktene :-))) Ha en kos 3.søndag i advent med to fine pusefrøkner 😀

    2. Lene S.: Hehehe, jeg kommer alltid i mÃ¥l selv om jeg ikke tror det i forveien. Det verste er at all julepynten, inkl. juletreet, er 5 etasjer opp, og alt skal ned i dag. Det er noen kasser med pynt, sÃ¥ jeg mÃ¥ gÃ¥ flere ganger. Juletreet skal IKKE pyntes i dag, men neste helg…

      NÃ¥r foreldrene mine levde sÃ¥ sto all julepynten fremme til 20 dagen…. Da var det alltid noen som slang innom etter julen, som ikke hadde rukket Ã¥ gjøre det tidligere. NÃ¥ kommer den nok ikke til Ã¥ bli stÃ¥ende sÃ¥ veldig mange dagene etter nyttÃ¥r tenker jeg.

      Akkurat nå har jeg tatt meg 5. min med en kopp kaffe innen jeg skal på loftet. Det er siste gangen jeg sleper meg opp dit, for heretter skal pynten stå i kjelleren hvor jeg skal rydde plass til den :o))

      Ha en fortsatt fin 3. søndag i advent :o))

    3. HÃ¥per du blir bedre snart da :)..og det høres jo ut som det gÃ¥r fremover…Jeg pynta jo tidlig i desember pga bursdagsfeiring..og i gÃ¥r pynta vi jammen juletreet ogsÃ¥ gitt…sÃ¥ da er det bare Ã¥ stryke noen nye duker rett før julaften 🙂
      Har laget krumkaker i mange år, det er egentlig litt gøy..men i fjor og i år lager jeg ikke for det blir spist så lite kaker her ..
      Fortsatt fin søndag og klem fra meg <3.

    4. annebe: NÃ¥ har jeg akkurat vært 5 etasjer opp x 4 turer, sÃ¥ jeg er ganske utslitt…. NÃ¥r alt er nede er det bare kos, men Ã¥ fÃ¥ det den er ingenting jeg gleder meg til, puh!! Heretter kommer alt ned i kjelleren, sÃ¥ slipper jeg alt det peset :o))

      Jo da, formen er relativt bra nå, heldigvis. Jeg ser derimot ikke ut, for jeg er mørkeblå på kneet, hoften og oppover siden til skulderen, lekkert knis!!

      En stor adventsklem tilbake, og kos deg videre med søndagen :o))

    5. Må pynte litt etterhvert selv, har ikke så store plassen jeg skal pynte men noen juleduker litt småtterier må til. Tok opp jula fra boden for en stund siden så nå skal det pyntes og vaskes, mulig jeg prøver på noe røyelse og noe god lukt i stua.Tenkte først at jeg skulle helle ei flaske after shave på veggene, men det tror jeg at jeg dropper, blir ikke helt det samme, Må kjøpe inn endel frukt og ikke så mye marsipan. Uansett blir det jul i stua. Ha en fin kveld.

    6. Helge: Skal du bruke røkelse, sÃ¥ prøv Sandalwood… Dufter hærlig og henger i en stund :o)) Det er i allefall mye bedre enn After Shave, som jeg tror blir litt kvalmende, hehe!! All pynten er hentet ned 5 etasjer, og jeg begynner vel sÃ¥ smÃ¥tt Ã¥ pynte etter at jeg har spist middag om litt…. De siste tingen til matskapet skal ogsÃ¥ handles inn her, men det fÃ¥r vente en ukes tid tenker jeg.

      Ha en fortsatt fin søndag :o))

    7. Det tar tid å få flytta inn jula skjønner jeg 😀 Vi reiser på juleferie i morgen, så selv om det er litt tidlig, så ønsker jeg deg og dine på fire en koselig julefeiring og et friskt og godt nytt år 😉 Jule- og nyttårsklemmer fra meg<3<3

    8. Lene S.: Jeg har hatt så mye å gjøre de siste dagene at jeg ikke har hatt tid til bloggen, så når jeg leser dette har du alt reist på ferie. Ønsker deg likevel en God Jul og en fin ferie :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg