Den store pakkebort helgen…

Det var utrolig godt å sove lenge i dag, og det ble nok litt lenger enn jeg hadde ment. For klokken var 10:30 da jeg kom til meg selv men jeg trengte det nok siden jeg var grytidlig oppe i går etter en natt med veldig lite søvn. Jeg måtte opp for å gå på jobb, og det var virkelig hardt men det gikk.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle høste juletreet og pakke det ned i kjelleren, og så skulle resten av julepynten få stå til neste helg igjen. Grunnen var at jeg hadde tenkt å ha gjester hos meg neste lørdag, men etter en telefonsamtale i går kveld ble det klart at det ikke skjedde. Da tenkte jeg at juletreet like godt kunne få stå oppe til søndag, og så pakker jeg bort all julepynten da. Så på søndagen blir det å stå opp tidlig å begynne med en gang….

Dette året skal jeg ikke slepe all julepynten 5 etasjer opp igjen, nei nå kommer det ned i kjelleren. Kroppen min orker ikke lenger å dra alle esker opp på loftet, og jeg har såpass mye pynt at jeg må iallefall gå 4 ganger opp og ned før jeg er ferdig. Etter en slik økt har jeg så vondt overalt at jeg er helt gåen i flere dager etterpå!!


Etter flere dager med mildvær har all snøen her i Oslo blitt borte, og jeg er ikke missfornøyd av den grunn. Nå er jul- og nyttår over å da er det helt greit for meg med grønne plener. I dag var det knallblå himmel når jeg sto op, men nå ser det ut til at det skyer over. I følge yr.no skal det ikke komme noe nedbør, og da får man tåle noen skyer innimellom :o))

Jeg må dra på smilebåndet av kattene…. Når balkongdøren er lukket så sitter de foran og mjauer å vil ut, og så må jeg åpne og lukke den i et sett. I dag er det ikke så kaldt så jeg har satt døren åpen for å lufte å få inn litt ny luft i heimen. Vil de gå ut da, når døren står åpen altså, neida det vil de ikke. Ronja ligger på krakken i entreen å sover mens Vinja ligger på toppen av klatrestativet. Lukker jeg døren derimot, ja da kommer de med en gang for å går å så har vi det gående… Dette kjenner nok alle katteeiere til tenker jeg, hehehe!!


Jeg ryddet litt i en kiste jeg har ved enden av sengen min, og der fant jeg et av mine håndarbeidsprosjekter i et stort virvar av garn og arbeidsverktøy. Dette er garn til tjukke pulsvanter, og jeg har allerede gjort ferdig to par men har igjen å lage tommelen. Jeg gjorde et tappert forsøk for en stund siden, men ble ikke fornøyd med tommelen så jeg rakk den opp. Selv om jeg ønsker at vi ikke får mer vinter, så vet jeg jo at det ønske ikke blir oppfylt. Det kommer både mer snø og mange kuldegrader å da kan disse gode og varm pulsvantene være greie å ha, så det er på tide å gjøre de ferdig.

Vi er tre venninner som er opptatt av hobby, strikking og hekling å jeg tenker at vi kanskje burde innføre en “håndarbeidskveld” med jevne mellomrom. På den måten er det en litt større sjanse for at noen av prosjektene min blir ferdig. De to andre er mye mer flittig enn meg, selv om de også har noe liggende :o))

Nå må jeg se om brødskivene mine har tint, sånn at jeg får meg litt frokost/lunch…. Kjenner at det romler litt i magen, og da er det på tide å få i seg litt næring.

Ha en fortsatt fin lørdag, blogges!!

#jul #juletre #rydde #høste #loft #kjeller #varmegrader #snø #plen #grønn #katter #ute #inne #ronja #vinja #håndarbeide #prosjekter #arbeidsverktøy #pulsvanter #hobby #frokost #lunch 

6 kommentarer
    1. Jeg pakka sammen resten av jula igår, dvs det var en juleduk som jeg vaska igår før jeg la den inn i boden sammen med alt av julesaker. Hverdagen er her igjen og den er som alltid før full av utfordriger. I morgen skal jeg til søster og spise middag, svoger skal hente foreldrene mine så de plukker meg opp i Drammen på vei oppover. Det er sjelden jeg er der, snart reiser begge søstrene mine til Thailand. Kunne tenkt meg og reist litt selv men ikke så langt som til Thailand, men kanskje heller til Irland(var der i 1987), England eller et annet sted. Lysten er der men egentlig ikke pengene – jeg må satse på en gevinst i lotto – og ikke bare 50 kr men en sum med 3-4 nuller til bak hadde vært greit. Ha en fin kveld.

    2. Det blir litt tomt med en gang, men man venner seg ganske fort. Jeg skal i allefall være effektiv sånn at alt er bortkastet på formiddagen. Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

    3. Ja, vi er nok flere enn deg som må satse på lotto, og et tall med flere enn en null bak. Jeg har nok til å klare meg i hverdagen, men reiser blir det ikke råd til. Det skal bli godt å pakke bort julepynten, men litt tomt blir det jo inntil man har vendt seg til det.

      Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

    4. Da er julepynten i kjelleren å ikke på loftet håper jeg 😉 Her var det lettvint å fjerne jula, he he, har tatt vekk ‘lyspynten’ i vinduene og dekorasjonen på ytterdøra, dett var dett. Ser naboene hermer etter oss i dag, men sola skinner så vakkert, så det merkes vel ikke før mørket kommer. Jeg ønsket meg en lang skitur, men det er dårlig gli uten snø, he he. Vi skal ta beina fatt å gå i stedet 🙂 Jeg er nada når det gjelder håndarbeide, så vi gjør noe annet på våre venninnekvelder 😀 Ha en fin søndag!

    5. Lene S.: Ja, nå er nisser, dverger og annen julepynt godt pakket ned i kjelleren. Gardiner og duker er igjen, men det får jeg ta en annen kveld…. Nå gidder jeg ikke mere. Her omkring så har ikke folk fjernet adventslysestakene sine enda, men det kan vel hende at det skjer i løpet av kvelden, som ennå er ung.

      Jeg tenker at det blir mulittasking på håndarbiedskvelden, masse skravling mens vi holder på med skravling og annet hobbyarbeide, hehehe :o)) Ha en fortsatt fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg