Smooth start på dagen

Til jul/bursdag fikk jeg en smoothie maskin av fetteren min og kona, men det har ikke blitt til at jeg har prøvd den før i dag. I går kjøpte jeg inn litt frukt og annet til å lage noe godt. 

Siden jeg ikke har noe særlig matlyst om morningen, så tenkte jeg at det er en fin start på dagen i tillegg til at jeg får i meg noe godt.


I dag valgte jeg en ferdig smoothieblanding med jordbær, bringebær og banan. Jeg tok ca halve posen med frukt + 2 dl eplejuice og et halvt beger med vanlijeyoghurt.


Spesielt appetittlig ser det ikke ut innen det er mikset ferdig, men å å å å så godt det var. Jeg har ikke laget noe særlig smoothie før, men det blir det en forandring på nå. I hefte som fulgte med maskinen var det noen oppskrifter, og det fleste av dem virket spennende. 

Vinja satt på benken ved siden av å fulgte spent med på hva jeg drev med, men når jeg satte i gang maskinen forsvant hun. Den lyden var veldig skummel, men frk Lillepuzdatter av Skånevik er ganske nysgjerrig så det tok ikke lange stunden innen hun var tilbake for å se på :o))


Flasken som fulgte med maskinen var blank, noe jeg syntes var litt kjedelig. Jeg er jo veldig glad i rosa, og oppe på Til Bords på Oslo City hadde jeg sett at de hadde ekstra flasker i rosa. Derfor stakk jeg opp dit i lunchen å kjøpte et par stykker.

#smoothie #smogo #jordbær #bringebær #banan #maskin #ekstra #flasker #rosa

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg